METRIKŲ KONVERGENCIJOS

Paieškos internete optimizacija priklauso nuo to, kaip ji yra atlikta – ar prieš tai buvo atlikta išsami rinkos analizė , jei ne – SEO paslaugos gali neteikti Jūsų tikėtosios naudos, kadangi gali būti parinkti netinkami raktažodžiai. Todėl prieš perkant šias paslaugas, turite nuspręsti ko norite, ir kiek galite leisti šiai paslaugai – kadangi už didesnę pinigų sumą, ši paslauga gali būti atlikta nuo A iki Z, su SEO straipsnių talpinimu internete. Tačiau tai kainuoja daugiau. Pagalvokite ko Jūs siekiate – ar įsigyti šią paslaugą, bet bendros naudos galutiniame rezultate nepasiekti, ar geriau sumokėti kelis kartus daugiau, tačiau galutiniame rezultate galėsite matyti Jūsų siekiamą tikslą.

Klientų įsigijimo savikaina buvo ir išlieka rinkodaros specialistams svarbiausia metrika. Tačiau darbas su šia metrika, o taip pat paieškos optimizacijos metodai ir darbas socialiniuose tinklapiuose šiuo metu gerokai pasikeitė. Neseniai įvykusioje SES New York konferencijoje buvo paskelbta gana daug idėjų apie tai, kaip paieškos optimizacijos metrikos yra lyginamos su verslo tikslais ir siekiais. Naujienų portalo Search Engine Watch bendraautorius Andy Betts susumavo savo pastebėjimus, atliktus dalyvaujant konferencijoje ir pristatė juos septynių idėjų forma.

1. Tradiciniai SEO rodikliai ir praktinė vertė

Matuodami paieškos sistemų srautą, kiek puslapių aplanko lankytojai pasitelkę naršykles, kaip daug raktažodžių generuoja srautas, pabandykite šiuos skaičius įvertinti pasitelkę jų praktinę reikšmę.

Pavyzdžiui, jei mes kalbame apie informacijos srautą, tai kokia yra SEO nauda ir kokią srauto ir konversijų dalį generuoja tam tikri nukreipimo puslapiai? Kaip daug raktažodžių jūs kontroliuojate, kokia nauda iš to? Kiek jie kainuoja ir kiek pelno duoda?

Jei mes kalbame apie nuorodas, ar atliekate jūs savo atsakomųjų nuorodų profilio analizę ir ar lyginate gautus duomenis su tuo, kokios atsakomosios nuorodos yra konvertuojamos?

Galiausiai, jei mes kalbame apie paieškos pateiktų rezultatų reitingą tai, kaip didelio dažnio ir mažo dažnio užklausų pozicijos įtakoja socialinius rodiklius?

2. Skirkite reakcingas ir proaktyvias metrikas

Daugelis konfliktų su paieškos judėjimo vartotojais kyla todėl, kad optimizuotojai pristato, santykinai kalbant, binarines metrikas pagrįstas reakcija į šiuos įvykius:

  • ekstradicijos pozicijos netekimas;
  • srauto dydžio sumažėjimas;
  • veiksmų skaičiaus, konversijų sumažėjimas ir t. t.

Žinoma, šios metrikos yra pakankamai svarbios, kad bet kokia reklaminė akcija būtų sėkminga. Tačiau paprasta ataskaita apie jas gali tapti begaliniais ciklais diskusijų su klientu. Čia gali padėti proaktyvių metrikų tyrimai ir pranešimo apie juos paruošimas, kas, beje, padeda įvertinti ir reakcingas metrikas. Tarp didelio kiekio svarbiausių proaktyvių metrikų yra:

  • padėtis, atsižvelgiant į konkurentus;
  • padėtis išorės statistikos (pramonės) atžvilgiu;
  • socialinė įtrauktis;
  • rodikliai, susiejantys konversijas su reklamos srautu (daugiau apie tai vėliau).
  • metrikos apie veiksmus, kurie ilgainiui paveiktų padėtį;

Visa tai jūs galite atlikti naudodami įrankius:

  • žinomų analizės priemonių pvz., “Google Analytics” ir „Google Webmaster Tools“;
  • SEO įrankių, pvz., Majestic, Moz, Screaming Frog;
  • atitinkamų SEO įrankių ir socialinės sferos technologijų.

3. Nustatykite kainą ir prognozuokite

Paieškos optimizacijos rezultatų ir jų naudos nustatymas tampa vis lengvesniais. Projekto vertės įvertinimas pagal optimizaciją, prieš pradedant juo naudotis, padeda klientams, didinti investicijas į SEO, remiantis savo nuosavomis prognozėmis. Svarbu atminti tai:

  • Turima pozicija paieškoje nieko nereiškia, kol tai nepalyginta su realia nauda.
  • Kad įvertinti paieškos srautą, naudokitės organinio srauto įvertinimo duomenimis, kurie remiasi raktažodžių vertinimu „užmokestis už paspaudimą“ kampanijose.
  • Naudokite šiuos duomenis, kad palygintumėte konkurentų padėtį.

Aiškus supratimas apie tai, kur jūs išlošiate ir kur pralošiate, tampa atskira optimizacijos metrika.

4. Pradėkite tyrinėti socialines metrikas ir socialinius tikslus

Neseniai atliktas Facebook tyrimas parodė, kad 84 % bendrovių tikisi, kad 2012 metais socialinių signalų, skirtų paieškos optimizacijai reikšmė, didės. SEO ir socialinės terpės taktikų konvergencija reiškia, kad dabar yra vis svarbiau žvelgti į priekį ir suprasti tikrąją sąveikos socialiniuose tinkluose vertę.

Panelinės (apskrito stalo) diskusijos SES New York 2012 metu vykdantysis direktorius Jim Yu BrightEdge išdėstė savo nuomonę apie socialinius signalus. Jo nuomone, jų svarbos augimas skatina poreikį išnagrinėti, kaip, kur ir kodėl socialiniai signalai (tvitai, laikai, + 1, ir t. t.) įtakoja nuorodų išdavimo pozicijas. Pasak Jim, “Google +“ puslapio sukūrimas, socialinių „įėjimų“, padidinančių vartotojų dalyvavimą, pridėjimas ir tinklapių susiejimas su socialinių tinklų profiliais yra svarbus žingsnis socialinių diagramų optimizacijoje.

Pasak Li Odden‘o, Top Rank projekto autoriaus, svarbu atskirti pagrindinius gamybos indikatorius (KPI) ir verslo naudą. Lee yra tos nuomonės, kad tokie gamybos indikatoriai, kaip atsakomosios nuorodos, paieškos srautas, laikai, žinutės, tinklo dinamika ir kiti, gali skatinti pelno padidėjimą.

Beje Odden’as pateikė svarbias pastabas apie socialinį faktorių ir pardavimus: ” Produktyvių ryšių tarp potencialaus pirkėjo ir naudingo populiaraus turinio kūrimas didina socialinės integracijos reikšmę. O mano patirtis rodo, kad sudominta visuomenė yra labiau linkusi duoti pelno”.

5. Panaudokite atitinkamas užduočiai priemones metrikoms gauti

Egzistuoja daugybė įrankių, kurie leidžia palyginti svetainės statistiką ir socialines metrikas sumažėjimas,, suskirstyti rodiklius, nustatyti priklausomybes ir suprasti tų ar kitų žiniasklaidos srautų vertę ir pelną, kuris juose gaunamas reklamos dėka. Prieš porą mėnesių portale TopRank buvo paskelbtas 45 tokių priemonių, kurias verta peržvelgti, kaip potencialiai naudingus įrankius, rinkinys. Jame taip pat yra įtrauktos profilių atsakomųjų nuorodų analizės priemonės ir net puslapių pakrovimo greičio analizės priemonės.

6. Perduokite metrikas tiems, kuriems jos būtinos

Anot Odden‘o tai gali būti priskirta socialinių tinklalapių produktyvumo matavimui ir monitoringui, atliktam paramos grupėmis ir šių tendencijų įvedimui į bendrovės duomenų bazę ir žinyno turinį. Ar vartotojų socialinis dalyvavimas padidina nuorodų srautą žinynų puslapiuose (kas, beje, sumažina darbo krūvį ir išlaidas paramos grupei remti)? Kokios įtakos turi laikui bėgant optimizuotas turinys populiarioms prekėms socialiniuose tinklalapiuose?

Jei jūs naudojatės “Google Analytics” tam, kad supaprastinti statistikos duomenų surinkimo užduotis, galite naudotis nustatomais duomenų puslapiais (dashboard). Dėka galimybės sukurti pramoninius reguliuojamų interfeiso elementų rinkinius, jūs galite suskirstyti duomenų srautą pagal įmonės organizacinę struktūrą. Galutinis rezultatas – tai kliento atitinkamų metrikų ir jų vaidmens supratimas.

7. Pripažinkite, kad užsiimate rinkodara

Paskutiniu metu vis dažniau kalbama apie tai, kad SEO tampa rinkodaros dalimi, ir šią mintį palaiko jau ne tik paieškos sistemų kūrėjai, bet taip pat ir patys optimizuotojai. Iš tikrųjų, augant paieškos rinkodaros populiarumui ir konvergencijai su socialiniais tinklalapiais, SEO apimtis ryškiai keičiasi.

Visiškai logiška, kad gerėjant įrankiams, kuriais matuojama kampanijų sėkmė, kinta ir mūsų požiūris į rinkodarą. SEO turi ilgą savotiškos konfrontacijos su PPC istoriją, dėl to, kuri iš šių sričių yra atsakinga už klientų prieauglio srautą. Technologijų ugdymas leidžia geriau suprasti, kaip SEO grąžina į jį investicijas.

Kontaktai