Susisiekite: +3706 900 3000

Tinklapyje www.enternet.lt naudojami slapukai (cookies). Jei sutinkate su slapukų naudojimu, spauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Savo duotą sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami savo interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Daugiau informacijos apie slapukų naudojimą rasite čia: Privatumo politika.

Sutinku

Kaip apsaugoti analizės duomenis

Norint dirbti užtikrintai, svarbu turėti gerą duomenų apsaugą, nes visi duomenys yra labai brangūs, o jeigu atversite kortas savo konkurentams, Jūsų finansinė kreivė eis žemyn, o Jūs patirsite nuostolius. Todėl norint to išvengti, turite įvesti tam tikrą tvarką, kad Jūsų duomenys būtų apsaugoti. Paprastas pavyzdys, Jums yra teikiamos SEO paslaugos, o prieš tai atliekama rinkos analizė, už kurią Jūs mokate pinigus, o šią visa informaciją gauna Jūsų pagrindiniai konkurentai. Visą tai galima apibūdinti vienu žodžiu – nuostoliai. Taigi, prieš kažką darant, apgalvokite, kaip apsaugosite savo duomenis. Šioje skiltyje yra pateikiami būdai, kaip tai galima padaryti, kad Jūsų darbas būtų saugus, o svarbiausią – nešantis naudą.

Jeigu jūs kas diena analizuojate internetą, tai gerai žinote, koks svarbus yra duomenų neliečiamumas. Bet kuri klaida gali būti lemiama: duomenys gali būti prarasti, tendencijos gali būti neteisingai suprastos. Visa tai lemia klaidingų sprendimų priėmimą, o tai jau skatina nuostolius. Būtent dėl šios priežasties svarbu turėti ne tik bandymų aikštelę, kur būtų galima apdoroti pakeitimus, bet taip pat ir būdą kaip išsaugoti pastabas, kurios leistų susidaryti vaizdą apie įvestus pakeitimus. Pastaruoju atveju, net metams bėgant, bet kuris analitikas galės suprasti, kaip galima paaiškinti smailes arba nuosmukius grafike: ar jūs keitėte duomenų rinkimo principus, o gal būt drauge su kampanija vyko ir darbas už jos ribų (tarkim televizijoje). Tam, kad tai veiktų, yra būtinas formalus procesas, kuris apsaugotų duomenis nuo likimo smūgių. Daniel Vaisberg’as pasiūlė keturis būdus, kurie padės analitikams ir rinkos specialistams atsargiau dirbti su duomenimis “Google Analytics”.

PAGRINDAI: “GOOGLE ANALYTICS” ADRESAI IR PROFILIAI

Pasak “Google Analytics” yra prieinama gana išsami pažyma, kuri paaiškina hierarchiją organizuojant prieigą prie ataskaitų ir duomenų surinkimo. Egzistuoja trys svarbūs lygiai, apie kuriuos jums reikėtų žinoti:

  1. Adresas (Account). Turi unikalų identifikatorių, kurį galima panaudoti prieigai prie kelių svetainių.
  2. Šaltinio identifikatorius (Web Property) – unikalus ID. Skirtingų identifikatorių duomenų negalima apjungti.
  3. Profilis (profile): vatai link tinklalapio ataskaitų. Jis nurodo, kokio tipo duomenys tinklalapyje pakliūna į ataskaitas. Profiliuose galima taikyti filtrus duomenų paskirstymui. Pavyzdžiui, jūs galite sukurti profilį tik tam tikro miesto lankytojams, tik naujiems lankytojams ir t.t. Kadangi profiliai naudojasi tuo pačiu adresu ir tais pačiais šaltinių identifikatoriais, tai kelių profilių duomenis galima apjungti.

Deja, “Google Analytics” iki šiol yra tik du būdai teikti prieigą prie ataskaitų: suteikti administratoriaus teises (kuris gali matyti ir keisti viską), arba prižiūrinčiojo teises, (kuris gali turėti prieigą prie atskirų profilių). Šis skyrius yra toli gražu ne idealus, nes bet kurioje vidutinio dydžio bendrovėje duomenys turi būti moduliniais. Kitaip tariant, skirtingi žmonės turi matyti skirtingas ataskaitas.

BANDOMŲJŲ PROFILIŲ „GOOGLE ANALYTICS“ SUKŪRIMAS

Tarkime, jūs perskaitėte straipsnį, kuriame nurodoma, kad dėl “Google Analytics” jautrio registrui URL, visus adresus būtina suvienodinti. Tarkim, kad jūs nežinote, kaip tai paveiks jūsų duomenis. Geriausia yra išsiaiškinti tai, naudojant du profilius su vienodais parametrais – tikrąjį ir skirtą bandymams. Šiuo atveju filtrą taikyti reikia bandomajam profiliui. Pritaikius filtrą, jūs galite palyginti numerius ir padaryti išvadą ar viskas veikia kaip reikia. Galite sukurti naują profilį iš administratoriaus pulto tiesiai pirmame puslapyje.

BANDOMŲJŲ ADRESŲ ANALYTICS SUKŪRIMAS

Jei jūs pakankamai ilgą laiką užsiimate interneto analize, jūs tikrai susidūrėte su duomenų praradimu, kurį sąlygojo lankytojai, nesėkmingai realizavę naujausius kopijavimo metodus. Kaip pavyzdį straipsnio autorius pateikia atvejį, kai nesėkmingas metodo _trackPageLoadTime () įgyvendinimas sąlygojo šešių dienų analizės duomenų praradimą. Todėl rekomenduojama pokyčius išbandyti bandymų aikštelėse. Tai reiškia, kad jums reikės kito monitoringo kodo, o tai jau reiškia, kad jums reiks sukurti bandomąjį adresą. Visame kitame bendrasis principas sutampa su bandomojo profilio sukūrimo principu.

POKYČIŲ STEBĖJIMAS IR PROFILIO KONFIGŪRACIJOS

Kai kalba eina tiek apie išorinius, tiek ir apie vidinius pokyčius, analizuojant duomenis, pirmiausia kreipiamas dėmesys į kontekstą. Dėl šios priežasties labai svarbu turėti pasikeitimų žymėjimo žurnalą, apimantį lankomumo ir konversijos statistinius duomenis, o taip pat pokyčių rinkodaros kampanijose žurnalą. Nepakenks užfiksuoti ir kitas priemones, kurių imasi bendrovė, kurios gali turėti įtakos tinklalapio lankomumui.

VIDAUS PAKYČIŲ STEBĖJIMAS

“Google Analytics” vartotojai nuolat keičia profilius: prideda tikslus, gerina filtrus, įveda naujas galimybes ir t. t. Kiekvienas pakeitimas gali skirtingai įtakoti statistikos duomenis. Todėl pokyčius reikia stebėti, ypač didelėse organizacijose, kur su GA duomenimis dirba skirtingi žmonės. Ir net tada, kai tai yra tik vienas asmuo, nėra jokių garantijų, kad jis bus atsakingas už analizę iki pasaulio pabaigos. O tai reiškia, kad kitas bendradarbis turi susidaryti pilną įvykių vaizdą retrospektyvoje. Tam, kad centralizuoti ir supaprastinti šią procedūrą, galima naudotis elektroniniu formuliaru Google Docs. Į tokį formuliarą galima pridėti keletą užpildomų sričių: pakeitimo tikslas, trumpas aprašas, pakeitimo atlikimo data. Formuliaro sukūrimo procesas atskiro aprašymo nereikalauja, nes ši procedūra Google Docs yra supaprastinta iki minimumo.

IŠORĖS IR BENDRO POBŪDŽIO POKYČIŲ STEBĖJIMAS NAUDOJANT KOMENTARUS

2010 m. “Google Analytics” įkūrėjai pridėjo iš esmės svarbią naujovę: galimybę pridėti komentarus prie duomenų. To dėka tapo įmanoma įterpti beaistrius skaičius į įvykių kontekstą. Štai keli pavyzdžiai to, kada šią funkciją būtina naudoti:

  • naujos rinkodaros kampanijos neprisijungus (radijas, TV, kelių reklaminiai skydai ir pan.);
  • svarbūs pokyčiai tinklalapyje (dizainas, struktūra, turinys);
  • sekimo pokyčiai (naujas kodas, nauji įvykiai, ir t. t.);
  • pokyčiai tiksluose ar filtruose.

Komentarų peržiūra ir tvarkymas yra prieinami per panelį, kuris randasi tiesiog po laiko atskaitos grafiku. Komentarai gana patogūs, peržiūrint dienos įvykių suvestines, kur jūs galite nustatyti priklausomybes. Pavyzdžiui, jūs galite palyginti lankomumų iš tam tikro regiono augimą po reklamos kampanijos su prielaidomis skirtomis šiam regionui. Nors komentarai gali ir iš tiesų turėtų aprašyti techninius pakeitimus, šie užrašai turi būti pakankamai aukšto lygio. Kitaip tariant, nereikia bandyti rašyti, pateikti pakankamai išsamų aprašymą. Visai pakanka bendro pakeitimų vaizdo. Kitaip jūs būsite palaidotas komentarų srauto. Dviejų, aprašytų aukščiau, metodų, t. y. formuliaro ir komentarų, derinys turėtų duoti optimalių rezultatų.

BAIGIANT

Apibendrinsim:

  • filtrų išbandymams rekomenduojama sukurti laikinus profilius;
  • tokių pakeitimų bandymams, kaip rodiklių paėmimas naudojant naują stebėjimo kodą, rekomenduojama sukurti naują adresą;
  • norėdami išsaugoti pakeitimų kontekstą rekomenduojama naudotis komentarais GA ir formuliarais Google Docs.

Tokiu atveju galėsite saugiai ir patogiai atlikti analizę, aktyviai stebėti pokyčius ir nepadaryti jokios žalos vykstančiam ar planuojamam vykdyti seo procesui. Bandymu metu turėsite galimybę saugiai eksperimentuoti, analizuoti net pačius menkiausius pakitimus, kurie vyksta taikant vieną ar kitą metodą, tačiau nepakenksite jau pasiektiems ar ateityje seksimiems rezultatams.

Google map