Susisiekite: +3706 900 3000

Tinklapyje www.enternet.lt naudojami slapukai (cookies). Jei sutinkate su slapukų naudojimu, spauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Savo duotą sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami savo interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Daugiau informacijos apie slapukų naudojimą rasite čia: Privatumo politika.

Sutinku

SEO rekomendacijos tinklapio kūrimui

Tinklapio Prototipo, dizaino stadija

1. Raktažodžių paieška

Raktažodžių paieškos pagrindinės SEO taisyklės:

  • Raktažodžiai turi būti parenkami vadovaujantis konkurentų analize, lankytojų paieškomis, didžiausia galima komercine nauda bei atsižvelgiant į konkurenciją rinkoje.
  • Negalima atidėti raktažodžių paieškos darbų po tinklapio paleidimo;
  • Negalima apsiriboti tik didžiausias paieškas sulaukiančiais raktažodžiais;

2. Tinklapio struktūros (meniu) prototipas

Tinklapio struktūros formavimo pagrindinės SEO taisyklės:

  • Tinklapio struktūra privalo būti formuojama įsigilinus į tinklapio savininko veiklą, išryškinant pagrindines prekes / paslaugas, akcentuojant stipriąsias tinklapio savininko savybes, įmonės arba prekių / paslaugų išskirtinumus, lankytojui suteikiamas naudas ir pan.
  • Jei yra galimybė, reikia atlikti lankytojo poreikių analizę;
  • Tiek tinklapio struktūra, tiek navigacija tinklapyje, privalo būti intuityviai suprantama lankytojui bei logiškai pateikiama paieškos varikliams (Google, Bing ar kt.);
  • Dizaino maketas arba šablonas (template) negali riboti tinklapio struktūros. Struktūra yra aukščiausio prioriteto elementas ir pagal ją turi būti ruošiamas dizaino maketas, o ne atvirkščiai.
  • Nepamesti svarbios informacijos iš senojo tinklapio. Pvz.: blog’o straipsnių, informacinių puslapių, prekių ir t.t.;

3. Puslapių turinio atvaizdavimo struktūra per kategorijas, produktus, informacinius puslapius

Turinio atvaizdavimo tinklapyje pagrindinės SEO taisyklės:

  • Kiekvieno puslapio tipo turinio išdėstymo struktūra turi būti formuojama įsigilinus į tinklapio savininko veiklą, išryškinant pagrindines prekes / paslaugas, akcentuojant stipriąsias tinklapio savininko savybes, įmonės arba prekių / paslaugų išskirtinumus, lankytojui suteikiamas naudas ir pan;
  • Jei yra galimybė, reikia atlikti lankytojo poreikių analizę;
  • Kiekvieno tipo puslapiuose esančio turinio pateikimo struktūra privalo būti intuityviai suprantama lankytojui, taip pat lengvai indeksuojama paieškos varikliams;
  • Dizaino maketas arba šablonas (template) negali riboti turinio struktūros. Turinio struktūra yra aukščiausio prioriteto elementas ir pagal ją turi būti ruošiamas puslapio dizaino maketas, o ne atvirkščiai;
  • Svarbaus turinio (prekės aprašymai, techniniai parametrai, svarbius raktažodžius apimantis turinys ir pan. nerekomenduotina talpinti skirtukuose (tabs) arba plėtiniuose, tokiuose kaip „Rodyti daugiau”;

4. Turinio ruošimas

Turinio ruošimo pagrindinės SEO taisyklės:

  • Rekomenduojama grafinį ir tekstinį turinį paruošti prieš tinklapio dizaino ruošimą;
  • Tekstinis turinys privalo būti unikalus ir niekur nenaudotas internete;
  • Tekstinis turinys turi būti kuriamas aprašomų prekių ar paslaugų specialistų ir atsakantis į lankytojo klausimus bei dažniausias užklausas;
  • Tekstinis turinys privalo būti rašomas lankytojui, o jau vėliau taikomas į SEO taisykles;
  • Vaizdinis turinys, kiek įmanoma, turi būti unikalesnis, bet svarbiausia, kad tai būtų aiški ir naudinga informacija lankytojui;

5. Viršutinės tinklapio dalies (Header) ir apatinės tinklapio dalies (Footer) turinys ir atvaizdavimas

Header Footer pagrindinės SEO taisyklės:

  • Išsigryninus tinklapio tikslus, header’yje talpinama lankytojui svarbiausia informacija;
  • Kadangi header’yje yra itin ribotas vietos kiekis, visa informacija turi būti pateikiama ieškant geriausio informacijos kiekio ir aiškumo santykio;
  • Į footer’į negali būti iškeliama svarbi informacija, kuri niekur kitur neatvaizduojama;
  • Footer’io paskirtis pakartotinai pateikti svarbią informaciją, kuri jau yra atvaizduojama tinklapyje arba pateikti papildomą, mažiau svarbią informaciją, kuri galėtų būti naudinga lankytojui, bet nėra tiesiogiai susijusi su įmonės komercine veikla;
  • Į footer‘į talpinama informacija:
    • Mažiau svarbūs informaciniai puslapiai;
    • Kontaktai;
    • Pilni rekvizitai (kuo daugiau informacijos);
    • Privatumo politika
    • Pirkimo taisyklės (jei vykdoma el.prekyba)
    • Pagrindinės kategorijos;
    • Atsiliepimai;
    • Soc. Tinklai;
    • Kiti pagal poreikį.

6. Atvaizdavimas mobiliuose įrenginiuose

Atvaizdavimas mobiliuose įrenginiuose pagrindinės SEO taisyklės:

  • Pirmasis vaizdas, kurį pamato lankytojas be papildomų veiksmų (be scroll) turi būti optimizuotas taip, kad dalinai matytųsi ir pagrindinis komercinis turinys. Jei į pirmąjį vaizdą telpa tik header ir meniu, tai nėra tinkamas turinio atvaizdavimas;
  • Rekomenduotina kalbų pasirinkimo neslėpti po meniu mygtuku;
  • Išskleidus meniu (burger meniu) pirmiausiai turi būti pateikiama pagrindinė informacija, kuri aktuali 80 % lankytojų, pvz.: pagrindinės komercinės kategorijos. Papildomi informaciniai puslapiai turėtų būti pateikiami tik po pagrindinės informacijos;

7. 404 puslapio atvaizdavimo darbai

404 puslapio atvaizdavimo pagrindinės SEO taisyklės:

  • Kaip ir kiekvienas tinklapio puslapis, taip ir 404 puslapis turi būti su informatyviu dizainu;
  • Lankytojas, pakliuvęs į 404 (neegzistuojantį) puslapį privalo būti aiškiai informuotas, kad pakliuvo į neegzistuojantį puslapį;
  • Lankytojui, pakliuvusiam į 404 (neegzistuojantį) puslapį, turi būti pateiktos galimybės naudotis tinklapio meniu, paieška bei pateikiama nuoroda į tinklapio titulinį puslapį;
  • Lankytojas, pakliuvęs į 404 (neegzistuojantį) puslapį, negali būti automatiškai nukreipiamas (redirect) į atskirai sukurtą 404 puslapį (pvz: domenas.lt/404);
  • Tinklapis privalo informuoti naršyklę apie tai, kad lankytojas pakliuvo į 404 puslapį, grąžindamas 404 klaidą;

8. Socialinių tinklų ikonos

Socialinių tinklų atvaizdavimo tinklapyje pagrindinės SEO taisyklės:

  • Kadangi aktyvi komunikacija socialiniuose tinkluose teigiamai koreliuoja su SEO rezultatais, todėl rekomenduojama svetainėje patalpinti veiklai svarbiausių socialinių tinklų mygtukus su galimybe dalintis;

9. Užklausos formos

Užklausos formos atvaizdavimo pagrindinės taisyklės:

  • Užklausos formai turi būti skirta pakankamai dėmesio, kad ji puikiai ir interaktyviai veiktų.
  • Užklausos forma turi būti patogiose vietose, kad lankytojas lengvai galėtų ją pasiekti;
  • Užklausos forma neturi reikalauti perteklinės informacijos;

Programavimo stadijos darbai

1. Navigacija

Navigacijos tinklapyje atvaizdavimo pagrindinės SEO taisyklės:

  • Tinklapio navigacija yra esminė tinklapio dalis, todėl programavimo darbai turi būti atliekami griežtai pagal žemiau pateiktus reikalavimus;
  • Desktop navigacija: pasiekiamos kategorijos per drop down’us, pagrindinės kategorijos gali turėti tiesioginę nuorodą;
  • Mobile navigacija: tinkamai veikiantis burger meniu, iš karto atvaizduojantis pagrindines kategorijas;
  • Optimizuota lankytojo navigacija, siekiant sumažinti paspaudimų (clicks) skaičių;
  • Navigacijoje negali būti naudojami Java Script elementai (išimtis taikoma mobiliajame atvaizdavime);
  • Navigacijoje negali būti naudojami visibility: hidden, Flash, Ajax ir kitos SEO nedraugiškos technologijos;

2. URL reikalavimai

Pagrindinės draugiškų url atvaizdavimo SEO taisyklės:

  • URL galima naudoti tik lotyniškas raides ir pagrindinius simbolius, tai yra: tašką „.“, brūkšnelį „-„, pasvirusį brūkšnelį „/“, klaustuką „?“
  • Specifiniais atvejais, kai negalima to išvengti, galima naudoti papildomus simbolius: lygybės ženklą „=“, groteles „#“.
  • Kitus simbolius naudoti draudžiama. Pvz.: lietuviškas raides, kirilicą, specifinius simbolius: ą, č, ę, ė, į, š, ų, ū, ž, ^, &, @, [, ], {, }, _, “, >, < ir t.t.
  • Draudžiama naudoti tarpus;
  • URL negali pats pasikeisti atnaujinant puslapio informaciją. Ši taisyklė netaikoma tiems atvejams, kai administratorius rankiniu būdu specialiai pakeičia URL;
  • URL naudojami žodžiai turi būti tos kalbos, kuriai skirtas tinklapis;
  • URL draudžiama naudoti didžiąsias raides ;
  • URL struktūra turi būti aiški tiek lankytojams, tiek paieškos varikliams. URL turi būti trumpas ir apibūdinti puslapio turinį;
    Pvz.:
    https://www.pavadinimas.lt/kategorija/
    https://www. pavadinimas.lt/kategorija/sub-kategorija/
    https://www. pavadinimas.lt/produktas
    Rekomenduojamas URL ilgis - iki 115 simbolių.

3. Breadcrumbs

Breadcrumbs atvaizdavimo SEO taisyklės:

  • Breadcrumbs turi būti atvaizduojami kategorijų puslapiuose, produktų puslapiuose, blogo ar naujienų puslapiuose bei kategorijose ir t.t;

4. Hreflang

Pagrindinės hreflang panaudojimo SEO taisyklės:

5. Meta duomenys

Meta duomenų atvaizdavimo tinklapyje pagrindinės SEO taisyklės:

  • Meta title (puslapio pavadinimai) duomenys tarpusavyje negali dubliuotis ir turi būti unikalūs;
  • Visi puslapiai turi turėti meta title žymę;
  • Meta title ilgis privalo būti – nuo 30 simbolių (200 pikselių) iki 60 simbolių (554 pikselių);
  • Meta description (puslapio aprašymų) ilgis privalo būti – nuo 70 simbolių (400 pikselių) iki 155 simbolių (1005 pikselių);
  • Meta keyword žymėjimas nenaudotinas;

6. Open Graph meta duomenys

Pagrindinės Open Graph panaudojimo taisyklės:

  • Kiekviename tinklapio puslapyje privalo būti Open Graph meta duomenys. Daugiau informacijos: https://ogp.me/;

7. H1, H2 ir kitos antraštės

Antraščių H1, H2, panaudojimo pagrindinės taisyklės:

  • Kiekvienas puslapis privalo turėti H1 (pirmo lygio) antraštę;
  • H1 antraštė turi būti didžiausia, lyginant su kitu pateiktu tekstu tame puslapyje;
  • Viename puslapyje turi būti tik viena H1 antraštė;
  • H1 antraštės negali tarpusavyje dubliuotis;
  • Rekomenduojama, kad H1 antraštė neviršytų 70 simbolių;
  • Visos kitos antraštės H2, H3... turi būti išdėstytos pagal svarbą;
  • H2, H3... antraštės negali dubliuotis;

8. Nuotraukos ir paveikslėliai

Nuotraukų ir paveikslėlių atvaizdavimo pagrindinės SEO taisyklės:

  • Visi tinklapyje esantys paveikslėliai ir nuotraukos turi būti optimizuotos, vertinant vaizdo kokybės ir dydžio KB santykį;
  • Visi (išskyrus dizaino paveikslėliai ir nuotraukos) turi turėti ALT žymes. ALT žymės turi būti formuojamos iš turinio esančio tame puslapyje arba surašytos individualiai;
  • Paveikslėlio pavadinimas (file name) turi atspindėti paveikslėlio turinį, pvz.:lieti-ratlankiai-r16.jpg;

9. 404 puslapis

Pagrindinės SEO taisyklės 404 puslapiui:

  • Suprogramuoti 404 puslapį pagal prototipo / dizaino stadijoje aprašytus 404 puslapio reikalavimus.

10. Sitemap (Svetainės žemėlapis)

Pagrindinės SEO taisyklės sitemap.xml failo atvaizdavimui:

  • Tinklapio sitemap.xml failas turi būti automatiškai atsinaujinantis jei nors vienas iš puslapių buvo pridėtas, pakoreguotas ar pašalintas;
  • Naudoti UTF-8 kodavimą;
  • Talpinti tik absolute URLs tipo nuorodas;
  • Tinklapio sitemap privalomas įrašų atvaizdavimas: <loc> ir <lastmod>;
  • Tinklapio sitemap maksimalus URLs skaičius viename sitemap.xml: 50 000;
  • Tinklapio sitemap maksimalus failo dydis: 50MB;
  • Tinklapio sitemap maksimalus užkrovimo laikas: 60 sekundžių;
  • Privaloma tinklapio sitemap nuorodą pridėti į robots.txt;
  • Tinklapio sitemap talpinamos tik nuorodos, grąžinančios 200 (OK) statusą;
  • Tinklapio sitemap’e negali būti;
    • Nukreipiantys puslapiai (3XX);
    • Neegzistuojantys puslapiai (4XX);
    • Puslapiai, nepasiekiami dėl serverio problemų (5XX);
    • Canonical žymas turintys puslapiai;
    • Blokuojami per robots.txt;
    • Puslapiai, kurie blokuojami per robots meta žymas;
    • Parametriniai puslapiai (pvz.: filtravimas, rikiavimas ir t.t.);
    • Puslapiai su sesijos ID (tracking) ir pan.;
    • Vidinės paieškos rezultatų puslapiai;
    • Puslapiavimo puslapiai, pvz.: page-2, page-3 ir t.t.;
    • Sisteminiai puslapiai, kurie yra naudingi lankytojui, tačiau neturi SEO vertės, pvz.: vidinės lankytojo aplinkos puslapiai ir t.t.;
  • Kiti mažos vertės puslapiai, pvz. komentarų puslapiai, archyvo puslapiai ir t.t.;

11. Robots.txt

Pagrindinės SEO taisyklės robots.txt failo atvaizdavimui:

  • Robots.txt talpinamas adrese www.pavadinimas.lt/robots.txt;
  • Robots.txt faile privalo būti patalpinta nuoroda į tinklapio sitemap.xml failą;

12. Tinklapio greitis

Pagrindinės SEO taisyklės tinklapio greičiui:

  • Puslapių užkrovimo greitis yra vienas iš Google reitingavimo faktorių. Kuo greičiau užkraunami puslapiai, tuo palankiau paieškos sistemos bei lankytojai vertina tokias svetaines;
  • Pagrindinės taisyklės:
    • Kiekvieno puslapio užkrovimo greitis negali viršyti 3,5 s.;
    • Kiekvienas tinklapio puslapis privalo atitikti greičio ir kokybės matavimo standartus.
      Rekomenduotina pasiekti ne žemesnį kaip 80 vidurkį, o jei yra galimybė ir kuo aukštesnį. Žemiau patiekiami rodiklių vertinimo kriterijai;
      • PageSpeed Insights Mobile 90–100;
      • PageSpeed Insights Desktop 90–100;
      • Google Lighthouse, PageSpeed Insights vertinimo skalė:
        0–49 - Blogai;
        50–89 - Patenkinamai;
        90–100 – Gerai;

13. Struktūriniai duomenys

Struktūrinių duomenų panaudojimo pagrindinės SEO taisyklės:

14. Puslapiavimas

Pagrindinės SEO taisyklės tinklapio puslapiavimui:

  • Nenaudoti pasipildančio puslapiavimo (infinite scrolling, kuomet užkraunamos prekės ar kitas puslapio turinys, tik tuomet, kai nuslenkama iki puslapio pabaigos);
  • Vengiant dublių, uždaryti indeksavimą antram (-2) ir sekantiems puslapiams;

15. Daugiakalbiai tinklapiai

Pagrindinės SEO taisyklės esant daugiau nei vienai kalbai tinklapyje:

  • Daugiakalbiame tinklapyje, puslapio vertimai (kitos kalbos) privalo turėti skirtingus URL
  • Daugiakalbiame tinklapyje turi būti išlaikoma tokia URL struktūra:
    Pagrindinė kalba www.pavadinimas.lt (nenaudojamas kalbos intarpas);
    Antrinė kalba www.pavadinimas.lt/en/ (naudojamas kalbos URL intarpas);
  • URL turi būti formuojamas lotyniškomis raidėmis, tame puslapyje naudojama kalba;
  • Iš bet kurio vidinio puslapio, pasikeičiant kalbą, lankytojas per tiesioginę nuorodą (link, o ne redirect) turi būti nukreipiamas į to puslapio vertimą pasirinkta kalba.
  • Jei puslapis neišverstas į kitą kalbą ir nėra kur nukreipti lankytojo, lankytojas turi būti nukreipiamas į aukštesnę kategoriją arba į titulinį puslapį (link, o ne redirect).
  • Tinklapyje esant daugiau nei vienai kalbai, Hreflang žymėjimas yra privalomas;
  • Meta duomenys, OG meta duomenys skirtingose kalbose privalo būti skirtingi;
  • Kalbų perjungimas negali būti atliekamas JS ar nukreipimo pagalba.
  • Jeigu kita tinklalapio kalba naudojama ir kitai šaliai pasiekti – rekomenduojamas ir kitos šalies domenas.
    Pvz. : Pagrindinė kalba/šalis: www.pavadinimas.lt antrinė – www.pavadinimas.lv

16. Reikalavimai e-parduotuvės kategorijoms

Pagrindinės SEO taisyklės elektroninių parduotuvių kategorijoms:

  • Nenaudoti pasipildančio puslapiavimo (infinite scrolling) kategorijose;
  • Kategorijos lygiu prie prekės kortelės privalu atvaizduoti ir naudingą informaciją – atributus. Pvz.: prie kompiuterių atvaizduojamos pagrindinės techninės specifikacijos;
  • DUK ir galerija priskiriamos kategorijos lygiu kaip atskiri blokai, o ne kaip atskiri puslapiai;
  • Kategorijose viršuje turi būti numatyta teksto vieta (iki 35 žodžių);
  • Turi būti numatyta teksto vieta po prekėmis (tekstas gali būti ir ilgesnis straipsnis, jeigu tai lankytojui naudinga informacija);

17. Reikalavimai e-parduotuvės produktų puslapiams

Pagrindinės SEO taisyklės produktų puslapiams:

  • Papildomos prekių nuotraukos (arba nuotraukų thumbnails) turi būti matomos iš karto atėjus į prekės puslapį.
  • Prekių nuotraukos su kliento vandens ženklu (watermark’u) – rekomenduotinos;
  • Produkto puslapyje privalomi šie elementai;
    • Prekės ženklas;
    • Nuotraukos;
    • Kaina;
    • Pristatymo būdai;
    • Likutis;
    • Įvertinimas/atsiliepimai;
    • Aprašymas;
    • Kita spec. informacija, kuri reikalinga produktui, pvz.: atributai (spalvos, dydžiai ir t.t.);
    • Nukreipimas į prekės kategoriją;

18. Kitos SEO taisyklės kuriant tinklapį ar elektroninę parduotuvę

  • Kiek įmanoma mažiau naudoti technologijas, kurios apsunkina tinklapio skenavimą (crawl’inimą), pavyzdžiui: JavaScript, Ajax;
  • Nenaudoti Flash;
  • Negalima slėpti turinio naudojant „visibility: hidden”;
  • Venkite naudoti canonical žymas, nebent tai yra neišvengiama;
  • 302 nukreipimai neturi būti naudojami, nebent puslapis yra tik laikinai neprieinamas;
  • Negali būti 404 klaidų;
  • Negali būti 500 klaidų;
  • Negali būti neatsakančių puslapių;
  • Nerekomenduotina viršyti 10 JavaScript failų tinklapyje;
  • Nerekomenduotina viršyti 10 CSS failų tinklapyje;

Darbai prieš paleidimą

1. URL www/ne-www

Pagrindinės SEO taisyklės www/ ne www versijoms:

  • Prieš paleidžiant nauja tinklapį privalu patikrinti ir naudoti ankstesnio tinklapio darbinę versiją;
  • Atlikti 301 nukreipimą iš nenaudojamos versijos į naudojamą versiją;

2. HTTPS protokola

Pagrindinės SEO taisyklės HTTPS protokolui:

  • Visiems tinklapio puslapiams turi būti naudojamas HTTPS protokolas;
  • Atlikti 301 nukreipimą iš HTTP į HTTPS versiją;
  • Privalo veiki visų grandžių sertifikatai;

3. HSTS

Pagrindinės HSTS SEO taisyklės:

  • Prieš išsaugodami HSTS parametrus įsitikinkite, kad domenas bei naudojami subdomenai palaiko HTTPS sertifikatą;
  • Turi būti sukurtas automatinis peradresavimą į HTTPS protokolą;
  • Patikrinimui ar HSTS buvo įvestas sėkmingai, galite naudoti šią patikros formą: https://securityheaders.com/;

4. Įrankiai

Pagrindinės taisyklės:

  • Privaloma perkelti visus prieš tai tinklapyje naudotus įrankius, tokius kaip;
  • Google Analytics;
  • Google Search Console;
  • Google Tag Manager;
  • Facebook Pixel ir kitus.

5. Testavimas

Tinklapio testavimo pagrindinės taisyklės:

  • Tinklapis privalo būti ištestuotas:
    • Kuo daugiau įvairesnių ekrano matmenų (skirtingi telefonai, planšetiniai, nešiojamieji kompiuteriai bei monitoriai);
    • Nepamiršti ištestuoti telefonu ir planšetiniu tiek vertikaliai, tiek horizontaliai;
    • Nepamiršti ištestuoti skirtingomis platformomis (iOS, Android, Windows);
    • Nepamiršti ištestuoti skirtingomis naršyklėmis (Chrome, Safari, Mozilla, Edge ar kitos);
    • Testavimas privalo apimti ne tik tinklapio dizainą, bet ir kitą tinklapyje esantį funkcionalumą;
  • Nepatartina naudotis įrenginių simuliatoriais;

6. Nukreipimai

Pagrindinės SEO taisyklės atliekant nukreipimus:

  • Privalomi nukreipimai iš senojo tinklapio puslapių į analogus naujame tinklapyje;
  • Nukreipimai atliekami paleidimo metu;
  • Nukreipimai atliekami naudojant 301 nukreipimus;
  • Nukreipimai turi apimti visą naująjį tinklapį;
Google map