Susisiekite: +3706 900 3000

Nestandartinė reklama internete

Nestandartinė reklama internete – dažnai pasirenkamas reklamos būdas internete, kadangi toks būdas lengvai atkreipia kliento dėmesį. Reklama puikiai veikia naujienų arba diskusijų forumuose, kadangi žmonės ten dažnai eina paskaityti apie tai, ko nežino, o jeigu reklama yra patraukli akiai, ji labai nesunkiai gali prikviesti klientą. Taip pat reklaminės nuorodos talpinamos kituose interneto puslapiuose, ar socialiniuose tinkluose, kurie savo populiarumą jau yra pasiekę. Šis būdas yra populiarus, kadangi dažniausiai jis naudojamas tokiu principu – Jūs savo internetiniame tinklalapyje patalpinate nuorodą to puslapio, kuris patalpina Jūsų. Tai lyg mainai, kurie yra labai populiarūs ir naudojami, kadangi, kaip sako specialistai, tai kelia svetainės vertę, nes reklama nėra įkyri. Visos reklamos sritys, SEO paslaugos apima vis skirtingą tikslą.

Ko gero daugelis jau pastebėjo, kad tie laikai, kai internete buvo įmanoma reklamuotis tik talpinant standartinius reklamos skydelius, jau praėjo ir galimybės pasirinkti reklamos būdą šiuo metu yra kaip niekad didelės. Svarbiausia yra tai, kad kiekviena reklamos internete sritis, SEO paslaugos apima vis skirtingą tikslą, todėl nenuostabu, jog šioje srityje dirbantys profesionalai specializuojasi konkrečiose kategorijose.

Prieš kokius septynerius metus reklama internete buvo siejama tik su reklaminėmis antraštėmis. Be tuo metu standartinių (468×60 pikselių) reklaminių skydelių, retkarčiais pasitaikydavo ir kitokių dydžių, tačiau tai buvo visos reklamos internete galimybės. Tačiau šiądien sparčiai tobulėjančių technologijų dėka reklama internete yra labai įvairi – tai ir reklama naujienų arba diskusijų grupėse, tekstinė bei kontekstinė reklama, Rich media tipo reklama ir kitos reklamos internete formos. Reklama naujienų arba diskusijų grupėse. Tai nėra itin populiari ir plačiai naudojama reklamos internete forma, tačiau per ją galima skleisti informaciją apie įmonę potencialiems klientams – naujienų ar specializuotų diskusijų grupių lankytojams. Būtent naujienų grupėse 1994 metais pasirodė pirmoji komercinė reklama [27]. Naujienų grupes reikia suprasti kaip interneto forumus (ne komercinius). Juos sudaro žmonės, skelbiantys ir skaitantys pranešimus dominančia tema. Šiais laikais tiek pasaulyje tiek ir Lietuvoje egzituoja tūkstančiai naujienų grupių, aptariančių pačias įvairiausias temas bei gyvenimo aktualijas [20], pavyzdžiui, www.news.tinkle.lt, www.hey.lt, www.news.mums.lt ir kt. „Diskusijų grupės – tai forumai, kuriuos sudaro specifinė grupė žmonių, besikeičianti tarpusavyje informacija internete“ (V. Pileckaitė, 2005). Jos gali turėti savo biblioteką, „pokalbių svetainę“, kurioje apsikeičiama pranešimais realiame laike. Diskusijų grupės – tai lengvas būdas pasiekti tikslinę profesionalų auditoriją, kadangi grupės suskirstytos į įvairiausias temas ir siunčiami pranešimai yra susiję tik su iškelta tema [20]. Reklama diskusijų grupėse nėra tiesioginė. Jose nenaudojami reklaminiai skydeliai ar kitos reklamos formos, o tiesiog pristatinėjama nauja prekė ar paslauga, supažindinama su įmonės veikla ir susidomėjusiems nuorodų pagalba pasiūloma apsilankyti įmonės interneto svetainėje, norint gauti daugiau informacijos [20]. V. Pileckaitės straipsnyje teigiama, kad reklama naujienų arba diskusijų grupėse kuriama su tikslu apsikeisti turima informacija, svarstyti klausimus atitinkama tema ir pan. Tai puiki galimybė atrasti ir partnerius ir klientus vienoje vietoje, bet svarbiausia – surasti grupę, kurios tema artima reklamuojamam verslui [20]. Reklaminės nuorodos – tai irgi plačiai ir dažnai naudojama reklamos internete forma, atvedanti vartotojus į įmonės interneto svetainę. Jos užima mažiau vietos nei kitos reklamos internetiniuose puslapiuose, kadangi tai tik žodis ar tam tikra frazė, nukreipianti į kitą tinklalapį. Daugiausia nuorodos įterpiamos internetinių puslapių turinyje, kur jų skaičius neribojamas. Reklama internete nuorodų pagalba priskaitoma prie neįkyrių reklamos formų                  (V. Pileckaitė, 2005). Ji parodo, kad įmonė yra žinoma, pakelia svetainės vertę, be to dažniausiai būna nemokama, kadangi patalpinant nuorodas beveik visada įtraukiamas pasiūlymas apsikeisti jomis (abipusės nuorodos).  Tačiau kaip ir kiekviena kita reklama internete, turi savų trūkumų – tai sudėtingas nuorodų vertės ir efektyvumo nustatymas, bei galimas kliento, kuris paspaudęs nuorodą labiau susidomi konkurentų pasiūlymais, praradimas [20]. Tekstinė reklama. Tai dar viena neretai naudojama reklamos internete forma, kitaip tekstinė nuoroda. Ji gali būti tiek statiška (ilgalaikė), tiek dinamiška (trumpalaikė), tačiau bet kuriuo atveju patraukia kiekvieno lankytojo dėmesį, bei leidžia greitai susipažinti su tam tikra reklamuojamos prekės informacija [14]. Viena žinomiausių Lietuvos reklamos agentūrų „Adnet“ sukūrė Textads sistemą, kuri suteikia galimybę užsakovams reklamuotis kitose internetinėse svetainėse tekstinės reklamos pagalba, o internetinių tinklalapių savininkams atitinkamai iš to užsidirbti, efektyviai išnaudojant turimus plotus. Tekstinę (statinę) reklamą galima talpinti bet kurioje tinklalapio vietoje, bei pasirinkti norimą reklamos dydį. Šio tipo reklama nėra agresyvi, ji neerzina lankytojų ir neapkrauna tinklalapio nereikalingais grafiniais elementais, todėl nemažina kitų reklaminių pozicijų efektyvumo. Tinkamai parinkus tekstinės reklamos pozicijas, tokia reklama gali generuoti netgi didesnes pajamas nei įprastiniai reklaminiai skydeliai (5 pav.) [25]. 5 pav. Tekstinės (statinės) reklamos pavyzdys [25]. Dinamiška tekstinė reklama, vadinama „bėganti eilutė“, – tai tam tikra bėganti eilute informacija (sakinys, žodžių junginys), kurią norima pateikti ir išryškinti. Įvestas sakinys gali būti talpinamas bet kurioje numatytoje svetainės vietoje (dažniausiai viršuje). Tokio tipo informacija greitai pastebima, kadangi tekstas yra judantis (iškart atkreipiantis vartotojo dėmesį) ir paprastai pateikiamas pačioje matomiausioje vietoje (6 pav.).

6 pav. Dinamiškos tekstinės reklamos pavyzdys . Pagal naujausius kompanijos „Interaktyvios komunikacijos sprendimai“ duomenis, šiuo metu pasaulyje sparčiausiai augakontekstinės reklamos apimtis. Jau dabar ji sudaro apie 60-70 procentų reklamos internete rinkos [11]. Dažnai ji dar vadinama reklama paieškos svetainėse      (angl. Search engine) ir savo veikimu primena susijusią su svetainės turiniu nuorodą, kuri atsiranda paieškos sistemų puslapiuose šalia paieškos rezultatų. Pavyzdžiui, jeigu vartotojas paieškos sistemoje ieško informacijos apie tam tikrą filmą, tarp paieškos rezultatų atsiradusios nuorodos į kitus to paties žanro filmus yra kontekstinė reklama. Kadangi reklama priklauso nuo paieškos sistemos lankytojo įvesto raktažodžio, todėl ji pasiekia tik tuos vartotojus, kuriuos domina panaši informacija. Konkrečios paieškos rezultatuose efektyviausios visada yra pirmosios nuorodos, tačiau užimti tokias pozicijas (ypač didžiausioje paieškos sistemoje „Google“) yra labai sunku.                 V. Pileckaitė skiria mokamas ir nemokamas paieškos sistemas. Norint užimti aukščiausias pozicijas tarp paieškos rezultatų galima užsiregistruoti pagrindinėje paieškos svetainėje ir stengtis gauti didžiausią įvertinimą. Kiekvienoje paieškos sistemoje svetainė vertinama pagal skirtingus kriterijus, pavyzdžiui, „Google“ labai atsižvelgia į svetainės populiarumą (kiek nuorodų į tą svetainę esama kitose svetainėse). Į paieškos rezultatų pirmąjį puslapį taip pat galima patekti išsiperkant šią poziciją. Kaina priklausys nuo vietos eilėje ir paieškos sistemos, kurioje registruojamasi [20]. Google paieškos sistemoje reklamuotis galima taip pat „Google AdWord“ pagalba. Jos dėka reklamos užsakovas gali planuoti, kiek skirs reklamai lėšų, biudžetą ir būti užtikrintas, kad nebus išleista daugiau lėšų negu suplanuota. Reklama lengvai pasiekia tikslinę auditoriją, kadangi ji pateikiama nustatytam regionui pagal paties vartotojo įvestus raktinius žodžius. Lietuvoje yra galimybė registruotis ir lietuviškose paieškos sistemose (dauguma jų mokamos), kurios tuo pačiu užregistruoja pasirinktus raktažodžius ir tarptautinėse paieškos sistemose. Įmonės „Interaktyvios komunikacijos sprendimai“ duomenimis Lietuvoje kontekstinę reklamą pradėjo siūlyti „Architektūros ir statybų agentūra“ (www.asa.lt) bei laisvalaikio ir pramogų gidas www.anonsas.lt. Prie jų taip pat galima paminėti universalias lietuviškas paieškos sistemas: www.on.lt, www.search.lt, www.surask.lt, www.info.lt ir kt. Tiek mūsų šalyje, tiek ir pasaulyje reklamdaviai dažniausiai atsisako imtis tokio tipo reklaminių kampanijų, kadangi talpinant kontekstinę reklamą yra mažai kūrybinių sprendimų, dėl to gaunamas labai mažas pelnas. Tokios formos reklamas paprastai parduoda resursų turėtojai. Augant rinkai ir vystantis technologijoms, atsiranda vis naujesnių, įdomesnių ir labiau viliojančių reklamos tipų internete. Viena naujausių reklamos technologijų – Rich media sprendimai – daugiafunkciniai reklaminiai skelbimai. D. Jokubausko straipsnyje apibrėžiama, kad „Rich media – tai reklama, kurioje naudojamos vaizdo, garso, Java, Shockwave ir kitos priemonės. Tai aukštos kokybės reklama ant darbo stalo, tiesiai prieš vartotojo akis“ (Reklama internete. Marketingas. V., 2006). Šio tipo reklamoje dažnai naudojami geros kokybės vaizdo klipai, itin didelis interaktyvumas. Naujausiai mados klyksmas – video reklama (panaudojant Rich media galimybes). Tai videoklipas, kuris dažniausiai  integruojamas į bet kokios formos Flash (SWF) formato reklaminį skydelį. Maksimali video reklamos rodymo trukmė yra 30 sekundžių. Per tą laiką reklaminiame skydelyje būtinai turi būti nurodyti videoklipo valdymo mygtukai: „stabdyti – groti“, „nuo pradžių“, „išjungti – įjungti garsą“.

7 pav. „Skynet“ videoreklama, panaudojant Rich media galimybes .

Nežiūrint į tai, kad Lietuvoje (tiek dar ir visame pasaulyje) video reklama gali būti nedidelio ir riboto dydžio, ji yra žymiai efektyvesnė už kitas reklamos formas internete. Visų pirma, vizualiai ji atrodo daug įspūdingiau. Antra, reklamos demonstravimo metu yra galimybė nustatyti vartotojo prisijungimo prie interneto greitį ir priklausomai nuo to parinkti videoklipo vaizdo bei garso transliavimo kokybę. Kitos nestandartinės reklamos internete formos, reklamos tendecijos. Prie kitų nestandartinių reklamos internete formų galima priskirti „bėgančią juostą“ (angl. Scroller).  Dėl panašiai skambančio pavadinimo ir panašaus veikimo principo dažnai painiojama su „bėgančia eilute“, tačiau, skirtingai nuo pastarosios, „bėganti juosta“ atsirado visai neseniai. Tai 35 pikselių reklama, rodoma svetainės apačioje (kartais dar naršyklės kairiajame ar dešiniajame pakraštyje). Yra galimybė, kad stumiant internetinį puslapį į vieną ar kitą pusę juosta liktų toje pačioje vietoje (statinė ar dinaminė). Ji gali būti demontruojama kartu su reklaminiu skydeliu (baneriu) jau esančiu tinklalpyje ar dar kitomis reklamos internete formomis . Užvedus pelės kursorių ant bėgančios juostos, ji gali sustoti, taip pat gali kisti jos greitis ar bėgimo kryptis.

8 pav. „Telekomo“ bėgančios juostos pavyzdys

Pagal straipsnio „Reklama internete” duomenis, viena labai įdomi naujovė – veidai, kurie matomi reklamoje ir gali būti pakeisti mūsų pačių veidu. (D. Jokubauskas, 2006). Tai realizuojama kompiuteriuose įmontuojamos kameros, kuri nufotografuoja tuo metu internetu besinaudojančio žmogaus veidą ir jį įdeda į reklamą, pagalba. Numatoma, kad ateityje bus stengiamasi kuo labiau individualizuoti reklamas ir jas pritaikyti konkrečiam vartotojui .

Kitoms reklamos internete formoms priskiriamos ir Fullscreen Floating, Watermark (talpinama interneto svetainės fone), HalfPage, Rectangle (dažniausiai naudojamas šalia interetiniame puslapyje esančio straipsnio ar naujienos teksto), Skyscraper (vertikalus grafinis reklaminis skydelis, dažniausiai talpinamas internetinio puslapio dešiniajame šone) tipo bei kitų tipų reklamos.
Kone kiekvienas ją matome kasdien, o tai, ar ja susidomime ar ignoruojame, priklauso nuo daugybės veiksnių. Faktas vienas – ją pastebime, o tai jau yra vienas iš nestandartinės reklamos internete privalumų. Juk pagrindinis reklamos tikslas – sulaukti reakcijos, teigiama ji ar neigiama jau nėra taip svarbu, nes bet kokiu atveju dėmesį pritraukti pavyko.

Google map