Reklamos internete ir tradicinėje aplinkoje palyginimas

Tradicinė aplinka ir reklama internete, kas geriau? Tradicinėje aplinkoje galite kreiptis į tuos, į ką norite kreiptis – mažo rajono gyventojus, jei tai yra aktualu jiems visiems, asmenims, kurie ieško būtent to, ką Jūs siūlote, tačiau reklama internete, gali sudominti netgi tą, kuris tuo, ką Jūs reklamuojate, visai nesidomi. Čia ir yra esminis skirtumas tarp reklamos internete ir reklamos tradiciniais būdais. Reklama internete apima labai didelį srautą žmonių, o tai didina galimybes, kad padidės Jūsų klientų srautas. SEO paslaugos – vienas iš populiariausių internetinės reklamos būdų. Norint kuo efektyviau didinti dabartinį klientų srautą, įvesti naujoves į savo internetinę svetainę, Jums labai svarbus žingsnis yra perėjimas nuo tradicinės reklamos prie reklamos internete.

Reklamos vartotojai Reklamos vartotojas – jos skaitytojas, pirkėjas, potencialus reklamuojamos prekės ar paslaugos vartotojas yra aktyvus reklamos rinkos dalyvis. Visi vartotojai internete dažniausiai yra vadinami „naršytojais“ arba internautais. Jie nuolat klaidžioja po įvairias svetaines, ieškodami jiems reikalingos informacijos, bet didelę dalis naršo be jokio tikslo, vedami paprasčiausio smalsumo. Internetą kaip reklamos skleidimo priemonę renkasi daugiausia jauni, išsilavinę, miestuose gyvenantys žmonės, besidomintys informacinėmis technologijomis, kompiuteriais, mėgstantys naujoves. Taip pat internetinę reklamą renkasi didelė dalis verslo atstovų – vadybininkų, tarpininkų, maklerių, reklamos ir RsV specialistų, kurių tikslas yra užmegzti ir palaikyti operatyvinius ryšius su klientais, o tradicinę reklama dažniausiai renkasi vyresnio amžiaus žmonės, kurie nemoka ir neturi galimybių naudotis internetu, kurie nesidomi informacinėmis technologijomis ir kuriems užtenka tradicinės reklamos. [3] Rinkos aprėptis, reklamos apimtys ir kaina. Laikraščiu, radijas ir televizijos reklama apima gana didelę rinkos dalį. Kai kuriantysis reklamą nori kreiptis į vietines ar regionines rinkas, laikraščiai siūlo efektyvų būdą tai padaryti – patiriant palyginti mažai išlaidų. Per laikraščius galima kreiptis į ypatingų pomėgių turinčius žmones ar etnines grupes. Radijo platus aprėpimas yra susijęs su tam tikromis auditorijomis, naudojant specializuotas programas. Radiją galima naudoti įvairiuose šalies dalyse ir kreiptis į žmones bet kuriuo paros metu. Televizijos rinkos aprėptis yra taip pat didelė ir yra efektyvi išlaidų požiūriu. Jeigu reklamuotojas siekia aprėpti nediferencijuotą rinką t. y., neskiriant reklamą tam tikrai auditorijai, tai 30 sekundžių klipas populiarioje TV laidoje gali tekainuoti 1 centą, skaičiuojant vienam žiūrovui. O internetinė reklama dar neapima tokios didelės rinkos dalies kaip laikraščiai, radijas ar televizija, nes Lietuvoje dar mažas skaičius žmonių, kurie periodiškai naudojasi internetu. O kaimo žmonės dažniausiai net neturi arba nemoka jais naudotis. Palyginus kainų aspektu, internetinės reklamos kainos yra nedidelės. Iš visų internetinės reklamos formų elektroninis paštas yra dažniausiai naudojama ir viena iš pigiausių reklamos internete formų. Kasdien yra išsiunčiama daugiau nei 31 bilijonas laiškų. Elektroninio pašto vartotojai vienas kitam siunčia tiek tekstinius pranešimus, tiek paveiksliukus, vaizdo klipus ir pan. Tai įgalina lengvai susisiekti su potencialiais klientais ir partneriais, su reikalingais specialistais, gauti ir perduoti einamąją informaciją. Protingas susirašinėjimas gali padėti suformuoti gerą firmos įvaizdį. Reklamos kaina nepriklauso nuo auditorijos fizinės buvimo vietos. Televizijos ir laikraščių kainos yra gana didelės ir nuolat augančios. Tradicinės reklamos poveikis mažėja. 2004 m. birželio mėnesį žurnale „The Times“ išspausdintas straipsnis atskleidžia, kad vien tik per televiziją rodomos reklamos veiksminga įtaka sumažėjo 52 proc. tik per dešimt metų, tačiau televizinės reklamos gamybos kaštai per tą patį laikotarpį išaugo daugiau kaip 130 procentų. Televizijos reklamos išlaidos yra pati rimčiausia ir svarbiausia riboto TV reklamos naudojimo priežastis. Laikraščių reklamos kaina taip pat priklauso nuo to, kurioje laikraščio dalyje bus patalpinta reklama. Pavyzdžiui, tituliniame puslapyje reklama yra brangesnė, nei kituose laikraščio puslapiuose. O radijo reklamos skelbimas nėra brangus ir jį dažnai galima kartoti.[1, 6,8, 18]

 

IŠVADOS

Reklamos reikšmė mūsų gyvenime yra neginčijama. Šiandien su reklama mes susiduriame kiekvieną dieną. Tradicinė ir internetinė reklama skiriasi, tačiau nėra vieningos nuomonės, kuri yra efektyvesnė. Pastaruoju metu Internetas turi didesnes galimybes nei kitos informavimo priemonės, ją galima dinamiškai keisti, papildyti, atnaujinti. Reklamą Internete galima pateikti kartu su garsu, vaizdu, tekstu. Interneto tinkle patalpintą informaciją galima surasti greitai iš bet kurio pasaulio taško. Informacijos talpumas bei įvertinimo efektyvumas Internete, lyginant su kitomis reklamos priemonėmis, yra labai didelis, o kaina potencialiai maža. Tačiau vis dar yra žmonių, kurių nuomone reklama Internete yra neefektyvi. Lietuvoje dar pakankamai mažas skaičius žmonių, kurie nuolat naudojasi internetu. Internete primygtinai brukami „iššokantys“ reklaminiai skydeliai, kurie trukdo dirbti ir gaišina lankytojų laiką. Reklama internete yra labai specifinė. Žmonės ją mato tik tada, kai ieško konkrečios informacijos, tačiau atsitiktinai jos pamatyti negali, kaip pavyzdžiui, žiūrėdami televiziją, matydami lauko reklamą ar skaitydami laikraštį.

Televizijos reklama vienintelė, kuri išnaudoja reklaminio pranešimo aspektus: žodžius, muziką, vizualinę raišką. Per televiziją parodyta firma gali sukurti nuomonę, kad ji didesnė ir solidesnę, negu iš tikrųjų yra. Žmonės žiūri televizorių, kai niekur neskuba it ilsisi. Radijo taip pat galima klausyti, bet kada, tačiau radijo reklama nesuteikia galimybės matyti, galima tik girdėti.
Todėl neabejotina, kad reklama, pamatyti televizijos eteryje yra kur kas įtaigesnė. Tačiau ar ji paveikia didesnę dalį auditorijos? Ar ją iš tiesų galima laikyti geresne? Nepaisant visš statistinių rodiklių, tiesa yra ta, kad geriausia reklama yra tokia, kuri pasiekia tikslinę auditoriją. Taigi, renkantis reklamos būdą, pirmiausia, reikėtų apgalvoti, į kokią auditoriją pretenduojama ir kokį žiniasklaidos būdą jį naudoja dažniausiai.

Kontaktai