Susisiekite: +3706 900 3000

Tinklapyje www.enternet.lt naudojami slapukai (cookies). Jei sutinkate su slapukų naudojimu, spauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Savo duotą sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami savo interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Daugiau informacijos apie slapukų naudojimą rasite čia: Privatumo politika.

Sutinku

Reklamos internete pateikimo ir kainodaros formos

Reklama internete pasižymi tuom, kad ji yra kur kas pigesnė nei reklama bet kur kitur. Tai suteikia puikią galimybę sutaupyti Jūsų lėšas, kurias planuojate skirti reklamai. Taip pat šiais laikais internetinė reklama yra daug efektyvesnė, padeda Jums lengviau parduoti prekę ar paslaugą, lengviau komunikuoti su potencialiais ar esamais klientais. Reklamos kaina priklauso nuo jos lygio. Priklauso kokiuose tinklalapiuose norite reklamuoti savo internetinę svetainę. Kaina skiriasi ir atsižvelgiant į reklamos dydį. SEO paslaugos – viena iš reklamos sričių, palyginus su kitomis – yra nebrangi, tačiau jeigu viską atliksite kaip Jums pataria specialistai, ši paieškos optimizacija internete gali būti labai naudinga, klientus pritraukianti reklama.

Lyginant su kitomis reklamos formomis, internetinė reklama pasižymi ne tik unikaliomis interaktyvumo savybėmis, neribotų audiovizualinių ir kūrybinių galimybių apjungimu, bet ir žemesnėmis tikslinės auditorijos pasiekimo išlaidomis. Internetas, skirtingai nuo kitų reklamos terpių, yra nebrangus reklamos kanalas, kuris leidžia sumažinti reklamos kampanijų biudžetus, be to  pigiai ir efektyviai bendrauti su klientais bei parduoti jiems prekes ar paslaugas, suteikti naudingą informaciją ir pan.

2.1. Reklamos demonstravimo būdai ir nukreipimo galimybės Sėkmingam reklamos kampanijų valdymui ir apskaitai būtina pažangi reklamos demonstravimo technologija, todėl reklamos agentūros savo klientams siūlo ne tik tam tikros formos reklamos parodymą viename internetiniame puslapyje, bet ir kitus, žymiai efektyvesnius jos pateikimo būdus. Pagal vieną didžiausių Lietuvoje reklamos tinklą „Adnet“, skiriami tokie pagrindiniai reklamos internete demonstravimo modeliai :

  • tam tikroje rubrikoje;
  • visoje aplinkoje;
  • naudojant paketus.

Pirmo reklamos demonstravimo modelio – rubrikoje – atveju, reklama pateikiama tam tikroje internetinio tinklalapio rubrikoje (skiltyje), pavyzdžiui, www.vvsgidas.lt – Naujienos, tačiau kai kuriais atvejais rubrika gali būti laikomas tik titulinis interneto svetainės puslapis. Tam tikruose tinklalapiuose skirtingose skiltyse gali būti naudojamos skirtingos reklamos formos. Demonstravimo rubrikoje modelis dažniausiai naudojamas tuomet, kai ypatingai svarbus labai tikslus reklamos nukreipimas į tikslinę auditoriją. Reklamos pateikimas visoje aplinkoje reiškia, kad reklama gali atsidurti bet kuriame konkretaus tinklalapio puslapyje. Tai vienas populiariausių reklamos parodymų būdas, kadangi naudojant šį modelį reklamos kaina yra mažesnė nei atskiroje rubrikoje. Be to, reklamuojantis visoje tinklalapio aplinkoje pasiekiama platesnė auditorija, t. y. reklamą gali pastebėti ir ta lankytojų dalis, kuri patenka į svetainę ne per titulinį puslapį . Naudojant paketus reklama demonstruojama apjungiant skirtingus tinklalapius ar atskiras jų rubrikas į grupes pagal jų priklausomumą bendrai temai. Tokiu atveju reklama paskirstoma automatiškai, atsižvelgiant į atskirų grupės dalių lankomumą bei reklaminio ploto užimtumą. Informacinių technologijų pagalba suteikiama galimybė netgi išvengti lankytojų persidengimo tarp atskirų tokios grupės dalių, t. y. jeigu vartotojas reklamą pamatys viename iš paketui priklausančių tinklalapių, ji nebus rodoma jam apsilankius kitame tos pačios grupės tinklalapyje. Bet kurį iš išvardintų internetinės reklamos demonstravimo modelių savo nuožiūra pasirenka pats reklamos užsakovas. Esant bet kokiam pasirinkimui visada dar galimas reklamos nukreipimas pagal technologinius ir geografinius kriterijus. Viena vertus, reklamos nukreipimas padeda parodyti reklamą tiksliniams vartotojams tuo metu, kada to labiausiai reikia. Kita vertus, nukreipiant reklamą pagal įvairius kriterijus reklamos efektyvumas pasiekiamas daug mažesniais kaštais. Pagal tos pačios „Adnet“ kompanijos duomenis, reklamos nukreipimas gali būti geografinis, pagal laiką, kontaktų dažnumą ir periodinį pasikartojimą [1]. Naudojant „Doubleclick“ technologiją reklamą dar galima nukreipti segmentuotai auditorijai bei pagal vartotojo naudojamą kompiuterinę sistemą . Geografinis nukreipimas. Kaip jau buvo minėta, šiai reklamos demonstravimo technologijai nustatomi vartotojų IP adresai su tikslu nustatyti jo geografinę buvimo vietą. Tais atvejais, kuomet nepavyksta nustatyti tikslaus vartotojo adreso, reklama ir nebus pateikiama. Lietuvoje dauguma reklamuojamų prekių ar paslaugų yra skirtos tik mūsų šalies vartotojams, todėl nenaudinga vykdyti geografinį reklamos nukreipimą kitų šalių tinklalapių lankytojams, kurie niekada netaps pastarųjų produktų vartotojais . Nukreipimas pagal laiką. Reklama gali būti rodoma atsižvelgiant į įvairius laiko parametrus, pavyzdžiui, tam tikromis savaitės dienomis, dienos valandomis. Šio tipo nukreipimas gali būti taikomas naudojant ne tik reklamą internete, bet ir reklamą, pavyzdžiui, televizijoje. Tuomet reklama rodoma tuo pačiu metu, kada reklaminiai klipai transliuojami televizijoje ir juose raginama ieškoti daugiau informacijos internete. Nukreipimas pagal kontaktų dažnumą ir periodinį pasikartojimą. Kontaktų dažnumas reiškia, kiek kartų per tam tikrą laiko tarpą konkreti reklama bus rodoma unikaliam vartotojui. Šiuolaikinės technologijos leidžia reklamos serveriui kontroliuoti reklamos kontaktų su vartotoju skaičių. Periodinis pasikartojimas suprantamas kaip vienos reklaminės kampanijos reklaminių skydelių seka . Ši seka gali būti pateikiama įvairiais būdais:

  • nuosekliai, kuomet yra tiksliai nustatyta pasikartojimų tvarka;
  • atsitiktinai, kai nėra nustatytos pasikartojimų tvarkos;
  • pasvertai, kai konkretaus reklaminio skydelio parodymų skaičius nustatomas procentiškai;
  • tendencingai, kuomet dažniausiai paspaudžiamas reklaminis skydelis taip pat parodomas dažniausiai .

Pagal „Adnet“ duomenis, „nepakankamai dažnas arba per daug intensyvus reklamos demonstravimas tam pačiam vartotojui yra neefektyvus. Parodymų dažnio ribojimas leidžia su tomis pačiomis lėšomis pasiekti platesnę auditoriją ir gauti žymiai geresnius reklamos kampanijos rezultatus“. Nukreipimas segmentuotai auditorijai. Šio tipo nukreipimas nustato skirtingų reklaminių skydelių efektyvumą. Reklamos užsakovas tokiu atveju nukreipia skirtingus (vienos kampanijos) reklaminius skydelius nepersidengiančioms vartotojų grupėms, kurios ir vadinamos auditorijos segmentais. „DoubleClick DART“ Cookies pagalba galima atpažinti vartotoją ir kontroliuoti, kiek kartų jis matė konkrečią reklamą. Vartotojas identifikuojamas tik pagal numerį, niekada nenaudojami asmeniniai jo duomenys. Pagrindinis nukreipimo segmentuotai auditorijai privalumas tas, kad tas pats reklaminis skydelis nerodomas tam pačiam vartotojui, kiekvieną kartą užėjus jam į tinklalapį [8]. Nukreipimas pagal vartotojo kompiuterinę sistemą. Lyginant su kitais reklamos nukreipimo tipais, šis reklamos pateikimo būdas yra gan specifinis. „DoubleClick DART“ technologija leidžia atpažinti ir nukreipti reklamą pagal vartotojo:

  • naršyklę ir jos versiją;
  • operacinę sistemą ir jos versiją.

Šio nukreipimo veikimo principas – vietoj to, kad reklaminiai skydeliai būtų rodomi visiems interneto vartotojams (kurių dauguma nėra potencialiais pirkėjais), jie pasirodo tik tiems, kurie savo kompiuteryje naudoja reikiamą kompiuterinę sistemą. Prie šiame poskyryje išvardintų reklamos demonstravimo būdų ir nukreipimo galimybių verta paminėti dar keletą įdomių faktų, t. y. laiko praleidimas peržiūrint interneto svetainės turinį ir informacijos pastebimumas. Internetas turi labai plačias galimybes matuojant įvairius veiksnius, rodiklius, tiriant reklaminių kampanijų efektyvumą, vertinant reklamos veiksmingumą skirtingose svetainėse ir pan. Internete vykdomi tyrimai leidžia pagrįsti veiklą realiais rezultatais, prieiti tam tikras išvadas ar tam tikrus nuo rezultatų priklausančius sprendimus. Kaip pavyzdį galima paimti kompanijos „Microsoft“ atliktą tyrimą, kuris parodė, kiek vidutiniškai vartotojas praleidžia laiko vienoje svetainėje ir kokiai svetainės informacijai jis skiria daugiausia dėmesio bei laiko. Rezultatiniai tyrimo duomenys parodė, kad 7-12 proc. laiko, kurį praleidžia lankytojas internetiniame puslapyje, yra skirta reklaminio turinio vartojimui . Siekiant rasti optimalias pozicijas reklamai, svarbu žinoti, kurias vietas interneto svetainėje vartotojai pastebi greičiausiai ir žiūri ilgiausiai. Tokio informacijos (tame tarpe ir reklamos) pastebimumo tyrimą atliko kompanija MSN Eyetracking . Tyrimo rezultatai pateikiami 9-ame paveiksle. 9 pav. Informacijos pastebimumas interneto svetainėje.

Kaip jau buvo minėta, tyrimo rezultatus galima glaudžiai susieti su reklamos pateikimu (išdėstymu) interneto svetainėje. Gauti rezultatiniai duomenys parodo, kad greičiausiai (per 1 – 5 sekundes) tinklalapio lankytojai pastebi informaciją, esančią puslapio viršuje, ypač dešiniajame krašte. Vėliausiai pastebima informacija interneto puslapio apačioje. Žiūrint į šiuos duomenis, galima lengvai paaiškinti, kodėl, siekiant pritraukti kuo daugiau vartotojų dėmesį ir pasiekti kuo geresnį reklaminės kampanijos efektyvumą, reklaminiai skydeliai ir kitos reklamos formos talpinamos internetinės svetainės viršuje, taip pat dešiniajame puslapio šone – jų pastebimumas yra didžiausias. Kiti internete atliekami tyrimai leidžia nustatyti lankytojo praleidžiamo laiko viename puslapyje ir visoje svetainėje santykį. Šios analizės pagalba nesunkiai įvertinamas svetainės patrauklumas reklamdavio akyse.

2.2. Internetinės reklamos kainodara Nustatyti, kiek reklamai internetu reikia skirti lėšų – gan sudėtingas ir problematiškas procesas. Jeigu internetas būtų vienintelė reklamos skleidimo terpė, viskas būtų žymiai paprasčiau. Tačiau dabar tai tik vienas iš gausybės reklamos skleidimo kanalų. Pagal B. Čereška, „išlaidų reklamai internete apskaičiavimas – vienas sudėtingiausių reklamos kampanijos planavimo etapų“ (Reklama: teorija ir praktika. V., 2004). Jis priklauso nuo įmonės pajėgumo, rinkodaros tikslų ir padėties rinkoje. Kai kurių šaltinių duomenimis reklamai internete reikia skirti ne mažiau kaip 10 proc. nuo pelno. Dauguma kompanijų, prekiaujančių internete reklamos paslaugoms skiria net nuo 30 iki 60 proc. nuo pelno [23]. Tačiau faktas, kad į reklamą internete tinkamai investuoti pinigai gali sugrįžti net dešimteriopai. Apskaičiuojant išlaidas svarbu ir tai, kokį vaidmenį atlieka interneto komunikacija įmonės komercinėje veikloje, kaip aktyviai savo prekes bei paslaugas internete reklamuoja įmonės konkurentai, koks yra patyrimas ir interneto svetainės populiarumas (Čereška, B. V., 2004). Nagrinėjant reklamos internete kainas bei lyginant jas su kainomis kituose reklamos kanaluose reikia pažymėti vieną ypatybę – skirtingai nuo kitų žiniasklaidos priemonių, egzistuoja daugybė reklamos internete apmokėjimo būdų (kainodaros modelių):

  • Apmokėjimas už parodymus (angl. Cost per mile – kaina už tūkstantį). Tai populiariausias reklamos internete apmokėjimo būdas, kuomet dažniausiai mokama už 1000 reklamos parodymų, tačiau kai kuriais atvejais galima atskirai susitarti dėl kito konkretaus reklamos parodymų skaičiaus. Šis būdas skirtas labiau vidutinio ir didesnių skydelių rodymui, ypač tada, kai svarbus ne tik paspaudimas, bet ir prekinio ženklo pastebimumas. Didelis šio modelio privalumas – galimybė iš anksto tiksliai sužinoti, už ką yra mokami pinigai, bei tiksliai prognozuoti kampanijos rezultatus .
  • Apmokėjimas už vienetą (laiką) (angl. Flat fee), kuomet mokama už reklamos buvimo interneto svetainėje laiką, dažniausiai už mėnesį, savaitę, dieną ir t. t. Šis modelis leidžia tik prognozuoti reklamos kampanijos rezultatus, sunku nustatyti jos efektyvumą. Dažniausiai yra naudojamas apmokant statines nedidelių antraščių pozicijas populiariuose portaluose arba labai specializuotose svetainėse .
  • Apmokėjimas už paspaudimus (angl. Cost per click­ – kaina už paspaudimą). Kitaip tariant, tai apmokėjimas už vartotojo susidomėjimą reklama – mokama už sutartą paspaudimų ant reklamos skaičių. Dažniausiai taip yra apmokami paspaudimai ant tekstinių nuorodų. Pasirinkę šį kainodaros modelį, reklamos užsakovai paprastai siekia pritraukti tik susidomėjusius preke ar paslauga vartotojus, todėl stengiasi, jog reklama pasiektų tik tikslinę auditoriją .
  • Apmokėjimas už veiksmą (angl. Cost per action) – vis rečiau naudojamas apmokėjimo būdas. Taikant šį modelį mokama už galutinius marketingo rezultatus (pavyzdžiui, pirkimus, paslaugų užsakymus, anketų ar registracijos formų užpildymus), todėl paprastai yra rizikingas interneto svetainėms – nesulaukus auditorijos susidomėjimo pasiūlymu, svetainė gali patirti nuostolių, nors reklamai buvo skirtas plotas ir laikas .
  • Pajamų dalybos (angl. Revenue sharing). Šiuo atveju reklamos užsakovas ir interneto svetainė dalijasi pajamas, kurias reklamos užsakovas uždirba iš pardavimų. Pajamų dalybos modelis ypač naudingas reklamos užsakovui, kadangi tokiu būdu jis praktiškai neskiria lėšų neveiksmingai reklamai. Šiuo apmokėjimo būdu dažniausiai naudojamasi, norint atsilyginti partneriams už pritrauktus mokius lankytojus, pavyzdžiui, mokamas paslaugas teikiančios interneto svetainės .
  • Apmokėjimas už skydelio dydį. Tai papildomas apmokėjimo būdas, kurį pateikia  B. Čereška. Jo veikimo principas labai paprastas – kuo didesnį plotą užima reklaminis skydelis, tuo daugiau įmonei kainuos reklama .

Tik vienas iš išvardintų būdų leidžia palyginti reklamos internete kainas su tradicinių kanalų reklamos kainomis. Pasak B. Čereškos tam tikrais atvejais gali atsirasti metodo taikymo neatitikimų apmokant už reklamos parodymus, t. y. reklamos internete atveju bus vertinama 1000 reklaminių skydelių parodymų kaina, o kitų reklamos kanalų atveju – kiek reklamos užsakovui kainuos pasiekti 1000 unikalių vartotojų. Šiame poskyryje taip pat svarbu ištirti internetinės reklamos kainodarą Lietuvoje. Paskutiniais kompanijos Gemius Baltic tyrimų rezultatais (2007 lapkritis) populiariausios Lietuvos svetainės buvo pripažintos delfi.lt, one.lt, plius.lt, lrytas.lt, zebra.lt, videogaga.lt, alfa.lt, draugas.lt, skelbiu.lt, blogas.lt. Todėl reklamos internete kainodaros analizei įvykdyti šiame darbe bus pasinaudota kai kurių aukščiau išvardintų populiariausių svetainių duomenimis. Palyginimui pridėta pora kiek mažiau žinomų Lietuvos internetinių svetainių, t. y. tax.lt, muge.lt.

Lentelė. Reklaminių skydelių kaina lietuviškose internetinėse svetainėse (Lt/1000 parodymų)

Skydelio tipas, dydis

Delfi.lt

Lrytas.lt

Zebra.lt

Alfa.lt

Draugas.lt

Blogas.lt

Tax.lt

Muge.lt

750×100 (Billboard)
Titulinis

-

25

12

15

1-5

1,7-8

15-30

6-15

Kitos rubrikos

30-56

10-35

6-40

10-40

1-5

1,7-8

15-30

6-15

468×60
Titulinis

86

25

12

-

1-15

1,7-15

15-30

6-15

Kitos rubrikos

33-50

10-35

6-40

-

1-15

1,7-15

15-30

6-15

120×600 (Skyscraper)
Titulinis

20

25

12

12

1-1,5

-

15-30

-

Kitos rubrikos

-

10-35

6-40

8-30

1-1,5

-

15-30

-

Iššokantis langas + skydelis
Titulinis

-

80

60

80

60

25-60

60-100

60

Kitos rubrikos

-

80-100

60-100

60-100

60

25-60

60-100

60

Animuota užsklanda (Floating ad) + skydelis
Titulinis

-

120

80

100

35-80

35-80

80-120

80

Kitos rubrikos

-

120

80-120

80-120

35-80

35-80

80-120

80

Iššokantis langas (Brandmark) + skydelis
Titulinis

-

100

60

80

25-60

25-60

60-100

60

Kitos rubrikos

-

100

60-100

60-100

25-60

25-60

60-100

60

Reklaminis puslapis (Poltergeist) + skydelis
Titulinis

-

180

150

150

65-150

65-150

150

150

Kitos rubrikos

-

180

150

150

65-150

65-150

150

150

Išsiplečiantis skydelis (Expand Billboard)
Titulinis

-

30

18

23

2,5-7,5

4-12

22-45

9-22

Kitos rubrikos

-

15-60

9-60

15-55

2,5-7,5

4-12

22-45

9-22

Splash tipo reklaminis  skydelis
Titulinis

66-100

40

24

30

3-10

5-16

30-60

12-30

Kitos rubrikos

-

26-80

12-80

20-80

3-10

5-16

30-60

12-30

Palyginti įvairių svetainių reklaminių skydelių kainas yra ganėtinai sunku, kadangi kiekvienas tinklalapis siūlo skirtingų reklaminių skydelių tipų pateikimą, nustato skirtingą apmokėjimą už reklamos išleidimą internete (pavyzdžiui, už 1000 parodymų arba už tam tikrą laikotarpį) bei kitas sąlygas. Pagal lentelės duomenis galima pastebėti, kad kai kurių internetinių svetainių  reklaminių skydelių kainos nepriklauso nuo jų pateikimo vietos, t. y. tiek pradiniame puslapyje, tiek kitose skiltyse kainos yra vienodos. Įdomu pažymėti, kad internetinės reklamos pateikimas tam tikrose rubrikose dažnai kainuoja daugiau, negu jos vaizdavimas tituliniame svetainės puslapyje, pavyzdžiui, svetainės LRytas.lt daugumos reklaminių skydelių tipų kainos skiltyje Verslas yra ženkliai didesnės negu jos pradiniame puslapyje. Dauguma lentelėje pateiktų reklaminių skydelių kainų turi minimalias bei maksimalias ribas (tai geriau parodo 10 pav.). Taip yra dėl kelių pagrindinių priežasčių:

  • nustatant kuo didesnį minimalų reklaminių skydelių parodymų skaičių per mėnesį, išlaidos reklamai mažėja;
  • reklamuojantis visoje internetinės svetainės aplinkoje, reklaminių skydelių kaina taip pat yra mažesnė;
  • reklamos internete kaina dažniausiai priklauso ir nuo jos pateikimo vietos, t. y. kuo populiaresnis ir dažniau lankomas puslapis, tuo reklaminio skydelio kaina bus didesnė;
  • mokant už tam tikrą reklamos transliavimo internete laikotarpį, kainos, savaime aišku, irgi keičiasi, pavyzdžiui, reklaminio skydelio (120×60 dydžio) tituliniame delfi.lt svetainės puslapyje (esant minimaliam 100 000 parodymų skaičiui) pateikimo vieną savaitę kaina siekia 5 000 Lt, o mėnesį – 17 000 Lt;
  • reklamos nukreipimo naudojimas taip pat reikalauja skirti daugiau lėšų, pavyzdžiui, tinklalapis draugas.lt siūlo galimybę nukreipti reklamą pagal amžių ir lytį ir kaina už tokio reklaminio skydelio (tarkim 750×100 Billboard) 1000 parodymų yra 5 Lt, kuomet nenukreipiant reklamos vartotojams, jos kaina – 3 Lt.

10 pav. Reklaminių skydelių įkainiai lietuviškose internetinėse svetainėse, Lt/1000 parodymų

Iš atliktos analizės rezultatų galima pastebėti dar vieną kainų nustatymo veiksnį – reklaminio skydelio  tipas, bei  jo  dydis.  Kuo  reklaminė  kampanija  įdomesnė, patrauklesnė, sujungianti kelis reklamos tipus, tuo ji bus įmonei efektyvesnė ir tuo ji daugiau kainuos. Pagal pateiktus duomenis brangiausia laikoma reklama, kurios yra didžiausias plotas, t. y. reklaminis puslapis. Šio tipo reklamą internete neįmanoma nepastebėti, todėl ir maksimali jos kaina už 1000 parodymų siekia net 180 Lt. Kitų reklamos internete formų kainos gali priklausyti ir nuo kitų veiksnių. Kaip pavyzdį galima imti paieškos sistemą Google. Įmonės, norėdamos prisivilioti kuo daugiau potencialių klientų ar padidinti savo svetainės lankomumą, gali sukurti ir pasirinkti raktinius žodžius susijusius su savo verslu, o jos skelbimas (reklama) gali būti rodoma šalia paieškos rezultatų. Specialiai tam sukurta Google AdWord sistema nustato minimalią kainą už vieną spustelėjimą – 0,03 Lt ir daugiau (priklausomai nuo raktinio žodžio kokybės) arba už tūkstantį parodymų – 0,5 Lt. Lietuviškų įmonių paieškos sistemoje Mūsų Lietuva (www.ml.lt) reklamos (įmonių reitingavimo) pagal raktinius žodžius kainų nustatymas yra dar įvairesnis. Didžiausia kaina nustatyta reklamai už pirmumą pagal pasirinktą veiklos rūšį (nuo 1500 Lt iki 2000 Lt per mėnesį). Už ml.lt puslapyje vienoje veiklos rūšyje suteikiamą įmonės logotipą, informacijos lango aktyvavimą bei 10 galimų paieškos žodžių mokama nuo 240 Lt iki 480 Lt per mėnesį. Nenaudojant įmonės logotipo ir turint 3 paieškos žodžius, kaina už skelbimus yra 110 – 295 Lt per mėnesį. Už įmonės skelbimo pirmumą pagal pasirinktą raktinį žodinį mokama 150 Lt per mėnesį. Skelbime naudojant trumpą veiklos, įmonės aprašymą, nuotraukas (iki 5) ar prekinį ženklą papildomai sumokama atitinkamai  40, 30, 40 bei 10 litų per mėnesį. Internetinei reklamai elektroniniu paštu nustatomos dar kitos kainos. Kuo didesniam asmenų ratui bus siunčiami laiškai, tuo reklamos kainą už vieną siuntimą yra mažesnė. Kaip pavyzdį galima imti svetainę draugas.lt, kuri siūlo reklaminių laiškų siuntimą į vidinę tinklalapio susirašinėjimo sistemą. Reklaminių pranešimų gavėjus galima suskirstyti pagal amžių, lytį, išsilavinimą ir kitus kriterijus. Taip pat suteikiama galimybė laiško turinyje naudoti asmeninius gavėjo duomenis, t. y. suasmeninti laišką kiekvienam atskiram gavėjui. Kainos už tokio tipo reklamos siuntimą svyruoja nuo 0,10 iki 0,25 Lt už vieną laišką. Analizuojant įvairiausių internetinių reklamų kainas lietuviškose svetainėse galima buvo pastebėti, kad brangiausios yra efektyviausios reklamos, pavyzdžiui jau minėtas reklaminis puslapis (Poltergeist) arba videoreklama, už kurią vienam lankytojui 1-ą kartą per valandą esant videoklipui iki 15 sekundžių gali būti mokama net 6 Lt už vieną sekundę.

 

išvados Kai tik atsirado naujas komunikacijos kanalas – internetas – neužilgai pradėjo funkcionuoti nauja reklamos forma – internetinė reklama. Pagrindiniai jos uždaviniai: supažindinti vartotojus su gaminamais ar platinamais produktais, pagerinti įmonės įvaizdį arba padidinti lankytojų srautą tam tikroje interneto svetainėje. Šiems uždaviniams pasiekti reklamos užsakovai pasitelkia įvairiausias reklamos internete formas. Jas galima suskirstyti į standartines (žinomiausios, plačiausiai taikomos) ir nestandartines, tarp jų naujausiai pasirodžiusios Fullscreen Floating, Watermark, HalfPage, Rectangle bei kitų tipų reklamos. Viena populiariausių reklamos internete formų Lietuvoje – įvairiausių tipų ir dydžių reklaminiai skydeliai, pavyzdžiui standartinis 468×60 pikselių (Billboard), išsiplečiantis (Expand Billboard) ar iššokantis reklaminis skydelis. Lyginant juos su kitomis reklamos internete formomis, reklaminiai skydeliai turi daugybę privalumų. Visų pirma, tai galimybė veikti globaliai, greitas perėjimas į reklamuojamos prekės, paslaugos ar pan. svetainę, tikslinės auditorijos pasiekimas ir kt. Be to jų sukūrimo bei patalpinimo svetainėje išlaidos yra nedidelės. Sėkmingam reklamos kampanijų valdymui ir apskaitai būtina pažangi reklamos demonstravimo technologija, todėl reklamos agentūros savo klientams siūlo ne tik tam tikros formos reklamos parodymą viename internetiniame puslapyje, bet ir kitus, žymiai efektyvesnius jos pateikimo būdus. Lietuvoje naudojami šie demonstravimo modeliai: tam tikroje rubrikoje, visoje aplinkoje bei naudojant paketus. Nustatyti, kiek reklamai internetu reikia skirti lėšų – gan sudėtingas ir problematiškas procesas. Jis priklauso nuo įmonės pajėgumo, rinkodaros tikslų ir padėties rinkoje. Skirtingai nuo kitų žiniasklaidos priemonių, egzistuoja daugybė reklamos internete apmokėjimo būdų (kainodaros modelių), pavyzdžiui, apmokėjimas už parodymus, veiksmą, skydelio dydį ir kt.

Analizuojant įvairiausių internetinių reklamų kainas lietuviškose svetainėse galima  pastebėti, kad brangiausios yra efektyviausios reklamos, pavyzdžiui, videoreklama. Tačiau reklamos kainos priklauso ir nuo daugybės kitų veiksnių: reklamos dydžio, minimalaus parodymų skaičiaus, reklamos pateikimo būdų ir nukreipimo galimybių, svetainės populiarumo, lankomumo bei kt.

Tai labai panašus į išsiplečiančius reklaminius skydelius (Expand Billboard) reklamos tipas. Pagrindiniai skirtumai – pačios reklamos veikimas (Splash tipo reklama pati iškart įsijungia vos tik spėjus pasikrauti internetiniam puslapiui ir transliuojama 3 sekundes) bei galimas skirtingas reklamos dydis (paprastai išsiskleidžianti reklamos dalis būna šiek tiek mažesnė už Expand Billboard tipo reklamą).
Kurį variantą pasirinkti? Atsakyti sunku. Pigiausias nebūtinai yra prasčiausias ar mažiausiai efektyvus, o brangiausias ne visada yra geriausias ar efektyviausias. Viskas priklauso nuo reklamuojamų produktų ar paslaugų bei auditorijos, į kurią reklama yra orientuota. Pasirinkti galėtų padėti ir sociologiniai tyrimai, kurie daugiau ar mažiau nubrėžia tikslias naršymo įpročių kreives tarp tam tikrų amžiaus, lyties ir kitų grupių atstovų.

Google map