Susisiekite: +3706 900 3000

Tinklapyje www.enternet.lt naudojami slapukai (cookies). Jei sutinkate su slapukų naudojimu, spauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Savo duotą sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami savo interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Daugiau informacijos apie slapukų naudojimą rasite čia: Privatumo politika.

Sutinku

Tradicinė ir internetinė reklama

Reklama aktyviai skverbiasi į įvairias gyvenimo sritis. Ji jau yra įsitvirtinusi tiek visuomenės informavimo priemonėse, tiek kitose sferose ir taip tapusi neatskiriama žmonių gyvenimo dalimi – vienu stipriausiu socialiniu veiksniu. O šiuo metu vis didesnę įtaką reklamai daro internetas, besivystantis tokiu stulbinamu greičiu, kad tai, kas prieš metus buvo didžiausia naujovė, – šiandien jau mažai ką domina. Reklama tvirtai laikosi tendencijos prekę ar paslaugą pateikti kaip neatsiejamą socialinių procesų dalį, todėl vis daugiau ir dažniau prekė ir publika tampa vieningu dariniu. Yra kuriamas pranešimas, kuriame pabrėžiama tai, kas labiausiai domina vartotojus. Taip peršami įvaizdžiai, vertybės, tikslai. Augant reklamos populiarumui svarbu palyginti reklamas ir išsiaiškinti jų privalumus ir trūkumus, kad vartotojas pasirinktų sau tinkamiausią reklamos formą.

Reklama internete pasižymi tuo, jog čia kur kas paprasčiau brautis į potencialių pirkėjų gretas. Tai reiškia, jog tobulėjant technologijoms, reklamuotis nusprendę žmonės gali lengviau savo prekes ar paslaugas pristatyti tiems, kurie domisi jų įsigijimu. Trumpai tariant, SEO paslaugos, internetinė reklama yra kur kas labiau efektyvesnė bei pigesnė, kuri tikrai garantuos didesnį pirkėjų skaičių, nes tam tikros galimybės leidžia pasirinkti, kuriai socialiniai vartotojų grupei būtų rodomos sukurto reklaminės kampanijos.

 

 1.REKLAMA: SAMPRATA, TIKSLAI IR FUNKCIJOS

Reklama – tai nesuasmeninta,apmokama, turinti įtikinimo elementų, įvairiomis priemonėmis skleidžiama žinomo reklamos užsakovo informacija apie prekes, paslaugas, idėjas, siekiant jas parduoti.

 1.1. REKLAMOS APIBRĖŽIMAS

Reklamos apibūdinimas yra pakankamai sudėtingas, nes nagrinėjant jos sąvoką persipina tiek ekonomikos, tiek sociologijos, psichologijos, ir estetikos klausimai. Norint efektyviai naudotis reklama, būtina žinoti jos prigimtį, ir funkcionavimo mechanizmą. Šiuo metu ji jau yra tapusi būtinu visuomenės gyvenimo atributu – be jos neįsivaizduojamas daugelio sričių egzistavimas, visuomenės nuomonės formavimas. Reklamą galima apibrėžti kaip trumpą, emocionaliai nuspalvintą informaciją, nukreiptą į potencialius pirkėjus, norint juos paskatinti atlikti įvairius veiksmus, susijusius su prekių ir paslaugų įsigijimu. Reklama realizuojama remiantis reklamos davėjo, vartotojo ir visos visuomenės tarpusavio interesais.[1]

1.2. REKLAMOS TIKSLAI IR FUNKCIJOS

Šiuolaikinės reklamos istorijos pradžia galima laikyti XX a. antroje pusėje, kai yra kuriamos reklamos agentūros, formavosi mokslo sritis, analizuojanti reklamą.[2] Pagrindinis reklamos tikslas yra skatinti reklamuojamos prekės ar paslaugos pardavimą. Tačiau esama ir „šalutinių“ tikslų, kurie susilieja į pagrindinį, tai:

  • Skleisti komerciškai svarbias žinias apie prekę ar paslaugą;
  • Formuoti vartotojų žinias apie prekę, paslaugą ir firmą;
  • Formuoti reklamuojamos prekės ar paslaugos visuomeninį poreikį;
  • Kurti ir palaikyti palankų įvaizdį apie prekę, paslaugą ar firmą;
  • Formuoti patikimo partnerio įvaizdį kitoms firmoms;
  • Palaikyti prieraišumą konkrečiai prekei ar paslaugai;
  • Palaikyti arba didinti stabilų pardavimą.[3]

Vieni tikslai siejasi su paklausa, kiti – su įvaizdžiu. Reklamos tikslai turi būti kokybiškai aiškiai išreikšti, apibrėžti laike ir kontroliuojami. Juos įmanoma  įgyvendinti, vykdant reklamos funkcijas. Dažniausiai pabrėžiamos yra šios:

  • Informavimas. Šią funkciją reklama atlieka auditorijai pristatydama prekes, paslaugas, prekių vardus. Be to, gali būti skleidžiama informacija apie pačias įmones ar jų veiksmus.
  • Skatinimas. Šią funkciją reklama gali atlikti atvira arba užmaskuota, netiesiogine forma. Pirmuoju atveju raginama “skubėti į parduotuves”, “pirkti”, “teirautis” ir pan. Antruoju – tiesiog demonstruojami įvairūs emociškai patrauklūs vaizdai, naudojami dėmesį patraukiantys garsai ar siužetai.
  • Priminimas. Kartais auditorijai tenka priminti net ir gerai žinomus firmų ar prekių vardus, svarbiausias prekių savybes ar jų pardavimo vietas.
  • “Advokatavimas”. Reklama naudojama tiesiogiai atsakyti į konkurentų kaltinimus arba paneigti neteisingas, tačiau visuomenėje paplitusias nuomones.
  • Pozicionavimas. Reklama turi padėti išskirti prekes, prekių vardus ar įmones iš kitų konkurentų. Stengiamasi, kad potencialūs vartotojai pirmiausia reklamuojamą objektą išskirtų iš kitų, kad jų sąmonėje jis užimtų daugiau ar mažiau aiškią poziciją.[4]

Reklamos internete tikslai panašūs į bendruosius tradicinės reklamos tiklsus:  kurti palnakų įmonės, prekės ar paslaugos įvaizdį, informuoti vartotojus apie naujas prekes ir paslaugas, operatyviai reaguoti į sutuacijos pasikeitimą rinkoje, parduoti prekes ar paslaugas. Reklamuojantis internete svarbu apibrėžti reklamuojamą objektą: įmonę, prekę, paslaugą ar įdėją.
Taip pat, kiek įmanoma stipriau akcentuoti produkto ar paslaugos privalumus, gamintojo ar tiekėjo išskirtinumą. Nereikėtų pamiršti ir reklamos apipavidalinimo, spalvų, išdėstymo, šrifto ar garso (priklausomai nuo reklamos rūšies), nes tai ne mažiau svarbūs dalykai, turintys tiesioginės įtakos susidomėjimui ir vertinimui, padedantys ar trukdantys pelnyti potencialių klientų palankumą, keliantys smalsumą arba atgrasantys.

Google map