Susisiekite: +3706 900 3000

Tradicinė ir internetinė reklama 2

Internetinė reklama, SEO paslaugos pasižymi kiek platesnėmis galimybėmis ir jas visas išvardinti būtų gana sudėtinga. Didžiausio efektyvumo sulaukia reklamavimosi būdas, kai interneto svetainė yra optimizuojama paieškos sistemoms, o taip pat tai yra vienas pigiausių variantų gauti rezultatus, kurie bus naudingi ilgą laikotarpį. Prie internetinės reklamos yra priskiriamos ir tokios formos kaip reklama socialiniuose tinkluose, reklama specializuotuose tinkluose ir kt. Svarbiausia yra tai, jog šiuo metu, būtent internetinė reklama yra laikoma geriausius rezultatus suteikiančių prekių ar paslaugų populiarinimo būdų.

1.3. REKLAMOS APIMČIŲ PALYGINIMAS

Reklamos apimtys kiekvienais metais keičiasi. Praeitais metais reklamos apimtys augo. Televizijos ir radijo reklama išaugo 21 procentu. Laikraščių reklamos kiekis lyginant 2005 ir 2004 metus sumažėjo – 1,5 procento. Interneto reklamos gross pajamos, lyginant tą patį laikotarpį išaugo net 104 procentais. O šiais metais nuo sausio iki vasario daryti tyrimai rodo, kad TV reklamos apimtys, lyginant su praeitais metais išaugo perpus daugiau net 52,4 procentais. Šiais metais per du mėnesius televizijoje buvo ištransliuota 1 mln. 525 tūkstančiai sekundžių reklamos. Laikraščių reklamos apimtys išaugo taip pat. Jos padidėjo 7,4 procento. Laikraščiuose per šių metu pirmus du mėnesius buvo išspausdinta 3712 tūkstančiai kvadratinių centimetrų reklamos. Radijo stotys per šių metų sausį-vasarį transliavo 314 tūkst. sekundžių reklamos ir tai buvo 30,3 proc. reklamos daugiau negu pernai. Radijo reklamos augimą lėmė tai, kad nuo praeitų metų kovo mėnesio buvo pradėta matuoti radijo stotis „Russkoje Radio Baltija“. Be šios radijo stoties duomenų, 2006-jų metų pirmų dviejų mėnesių radijo reklamos apimtis būtų 6,2 procento mažesnė. Šių metų sausio-vasario mėnesiais, skaičiuojant gross reklamos pajamas, internetas surinko 69.4 procento daugiau negu,  kad pernai tuo pačiu laikotarpiu[19]

2. PAGRINDINĖS REKLAMOS FORMOS

Jau senaisiais laikais gyvavo reklama, nors žmonės buvo neraštingi. Pranešimus pirkėjams darydavo šaukliai. Pamažu reklama klestėjo ir atsirado įvairiausių reklamos formų.[7]

2.1. TRADICINĖS REKLAMOS FORMOS

    Reklama laikraščiuose Laikraščiai seniau buvo vienintele ir svarbiausia spausdinta žiniasklaidos priemonė. Ji ir dabar yra viena svarbiausių reklamos priemonių. Reklama laikraščiuose greitai pagaminama ir išspausdinama, o tai leidžia operatyviai pateikti informaciją. Operatyvumas yra pagrindinis laikraščių privalumas. Taip pat yra gerai, nes reklama laikraščiuose dažnai kartojama, todėl žmogus tokią informaciją įsimena geriau. Tačiau šiuo metu laikraščiai konkuruoja su labai plačiu žiniasklaidos priemonių spektru. Žmonės naujienas gali sužinoti daug greičiau įsijungę radiją, televiziją ar internetą. Todėl laikraščių leidėjai į  vis didėjančią konkurenciją reagavo naujomis technologijomis, kurios šiek tiek sumažino skirtumus – garsą, judesį, spalvą. Tam padėjo ofsetinė spauda, specialus teksto redagavimas, kompiuterinė technika, elektroninės bibliotekos ir taip pat informacijos perdavimas palydoviniai ryšiais bei internetu. Reklama laikraščiuose galime suskirstyti į tokias pagrindines reklamos rūšis: klasifikuojamoji, modulinė ir reklaminiai priedai.[1]

Radijo reklama  Radijas, kaip teigia psichologai, yra pati asmeniškiausia reklamos priemonė. Tai fonas, nereikalaujantis nuolatinio dėmesio. Radijas yra gana operatyvi priemonė reklamuotojui, nes jis gali savo reklamą išgirsti tą pačią dieną eteryje. Tokio greičio negali pasiekti nė viena kita reklamos priemonė. Gerai apiformintas garsinis klipas – diktatoriaus balsas, patrauklus ir įsimenamas tekstas, geras muzikinis fonas daro radijo reklamą gana efektyvią. Radijo reklamoje dėmesiui pritraukti yra naudojama muzika.

Reklama televizijoje Televizija – tai viena pagrindinių laisvalaikio praleidimo formų daugelyje šalių, o taip pat ir Lietuvoje. Nė viena kita visuomenės informavimo priemonių nėra taip užvaldžiusi kaip televizija. Ji padeda sklisti kultūrai, žinioms, informacijai. Televizija pagal savo galimybes turi didžiausią reklamos skleidimo potencialą. TV reklama plečiasi sparčiau nei daugelyje kitų žiniasklaidos priemonių ir pritraukia daugiausiai reklama skirtų pinigų, Televizijos auditorijos sudėtis labai įvairi. Televizijos teigiamas bruožas – patogumas. Vaizdo, veiksmo, teksto, garso, muzikos, judesio, spalvų, veikiančių kartu, dėka, telereklama turi padidintą poveikį žiūrovui. Todėl televizija pasižymi operatyvumu, vaizdumu ir įtaigumu. [1; 3]

Lauko reklama  Reklamos specialistai teigia, kad, reklamuojant gaminio vardą ar įvaizdį, vertėtų prisiminti lauko reklamą. Gerai suplanuotą lauko reklamą per 2 – 4 savaites vidutiniškai pastebi 60% žmonių. Lauko reklamos plotų turėtojai tvirtina, kad lauko reklama sulaukia greitai rezultatų. Be to, apie juos sužino mažesnes pajamas gaunantys žmonės, kurie neperka laikraščių ir nesinaudoja internetu. Reklamos specialistai mano, kad lauko reklama geriausiai tinka gaminio įvaizdžiui formuoti ir vardui kurti.[3]
Iš tiesų, jei kasdien keliaudami į darbą ar namus atkreiptume dėmesį, kiek aplink mus yra lauko reklamos, nesunkiai suvoktume, kad pastarosios populiarumas vargiai pralenkiamas. Polemizuoti būtų galima tik dėl teiginio, kad ji geriausiai tinkama įvaizdį gerinti ar vardą garsinti, nes vietiniai prekybininkai šią nišą puikiai ir gana gausiai išnaudoja pristatydami naujus produktus ar skelbdami akcijas, tačiau bet kokiu atveju – efektyvus neginčijamas.

Google map