Susisiekite: +3706 900 3000

Tinklapio greičio aktualumas

2019 kovo 29

Šių dienų bėgančiame pasaulyje ne retai patys nesusimąstome kaip skubame, lekiame, ir kaip nesame pakantūs lėtam įrenginiui ar sistemai. Vienu atveju tai bankomatas, savitarnos kasa, kitu, elektroninių bilietų komposteris, VMI sistema, ar kitas įrenginys. Lygiai toje pačioje sekcijoje yra ir Jūsų svetainė, tik ji, ne taip kaip minėti pavyzdžiai, konkuruoja su konkurentais, kurie pasiekiami sekundžių greičiu. Tad klaidos atveju, klientas ypatingai greitai gali Jus nustumti į šalį ir pasirinkti rinkos priešininką, kad taip nebūtų – rašau Jums šį straipsnį, kuris gali padėti suprasti esamą padėtį. Straipsnis nėra trumpas, tad pasidarykite kavos ar arbatos ir skirkite artimiausias 10-15 minučių savišvietai.

Tinklapio greitis. Ką jis lemia?

Visų pirma, tinklapis gali turėti tiek mažą tikslą, tiek didelį. Tiek supažindinti apie verslą, tiek atlikti pardavimo funkciją. Tai reiškia, kad jis klientą supažindina su produkcija, galimybėmis, variantų gausa, atsiliepimais, kompanijos vertybėmis, atsiėmimo tvarka, grąžinimo garantija ir t.t. Tinklapis atlieka visą paketą darbų, kurį realybėje atlieka pardavėjas-vadybininkas. Tik viskas vyksta virtualiai, o visą procesą lydi Jūsų sistema, kurios puikus veiksnumas leis lankytojui jaustis laisvai, profesionaliai, ir negalvoti apie jokias bėdas. Jeigu sistema streikuoja, atsiranda trukdžiai – atsiranda ir galimybė galvoti – kodėl man reikalinga būtent ši prekė, kodėl būtent ji ir pas Jus? Atsiras noras peržiūrėti konkurentą, apims abejonė ir pačia preke ar paslauga.

Taigi išskiriant konkrečiai, ką geras tinklapio greitis sukuria?

  • Lankytojo palankumą Jums

    Lankytojas keliaudamas pro sklandžiai veikiančią sistemą, kuri yra greita ir be trukdžių – pajaučia malonumą. Tai veikia kaip geras klientų aptarnavimo skyrius, kuris sukuria palankią aplinką bendradarbiavimui, o į Jus, potencialus klientas, žiūri kaip į profesionalą, savo srities žinovą.

    Kelių tyrimų pagalba, bet ir logiškai mąstant, yra įrodyta, kad lankytojai jaučia didesnį norą rekomenduoti tinklapį, kuris yra greitesnis, o kartu, žinoma, ir sklandesnis.

  • Ilgesnę sąveiką tinklapyje

    Turėdamas gerą patirtį ir puikų tinklapio veikimą, lankytojas net nejusdamas jame praleidžia ilgesnį laiko tarpą, o ir tinklapio naršymo gylis būna ženkliai gilesnis.

  • Pozicijos paieškos variklyje

    Jeigu lankytojas gerai jaučiasi tinklapyje, ir jame praleidžia daugiau laiko nei pas konkurentus, Google taip pat neatsispiria pagundai rekomenduoti Jūsų tinklapio. Pozicijos paieškos variklyje – dar viena nauda, kurią papildomai galite gauti optimizavę greičius, nes tai yra vienas iš gero tinklapio faktorių.

  • Didesni pardavimai

    Sukurdami teigiamą nuomonę apie save, malonumą ieškant produkto – nejučia lankytojo galvoje pasėjate mintį apie prekę ar paslaugą, kuri bus tinkamai atlikta būtent čia, be jokios abejonės. Būtent abejonės, nepasitikėjimas, atsiranda su kiekvienu iš patirtų trukdžių – greitis ne išimtis.

  • Mažesnis atmetimo rodiklis 

    Google savo ruožtu yra paskelbęs lentelę, kurioje statistiškai parodoma, kaip mobilieji lankytojai su kiekviena papildoma sekunde laukimo vis mažiau atsispiria pagundai pasirinkti konkurentą ar kitą prekės paslaugos tiekėją.

Lentelė:

Mobiliųjų vartotojų atmetimo rodiklis lyginant su tinklapio krovimo greičiu
Šaltinis: https://www.thinkwithgoogle.com/marketing-resources/data-measurement/mobile-page-speed-new-industry-benchmarks/

Žinoma, neužmirškite, kad kiekvienas tinklapis turi skirtingą atmetimo rodiklį, o jis priklauso ne vien tik nuo greičio, bet greitis, kaip matome, be galo svarbus.

Koks tinklapis yra greitas?

Yra daug šaltinių ir įvairių įrankių, kurie parodo tinklapio greitį, jie turi ir skirtingas vertinimo skales. Google iš savo pusės turi kelis įrankius, vieną puslapio, kitą tinklapio greičiui nusakyti. Anot naujausių standartų, jeigu tinklapis užsikrauna iki 1 sekundės greičiu įprastu šalies ryšiu, Jūs esate greitas, tai nėra lengva atlikti, o pasiekimas tikrai būtų jaučiamas. Kitas įrankis turi mažesnius standartus, bet įvertina daugiau parametrų.

Parametrai pagal kuriuos Google sako, kad tinklapis greitas:

”Page load performance is fast:
The value for “First meaningful pain” should be less than 1,600ms.
The value for “Speed Index” should be less than 1,250.
The value for “Estimated Input Latency” should be less than 50ms.
The value for “Time to Interactive” should be less than 1,700ms.”

Google greičio matavimo įrankiai:

PageSpeed Insight
Test my site

Taip pat, Google, viename iš savo pranešimų teigia, kad net 53% mobiliųjų lankytojų, palieka tinklapį, jeigu jo užkrovimas yra ilgesnis nei 3 sekundės. Žinant, kad 3 sekundės tikrai nėra ilgas laiko tarpas, o didžioji dalis tinklapių vis dar yra lėtesni, galite įsivaizduoti, kiek lankytojų galite prarasti ar ateityje pritraukti.

 

Kaip atrodo pasaulio tinklapiai pagal greičius?

Mobiliųjų tinklapių greičiai 2018 metaisTaigi pagal naujausią tendenciją tik ypatingai maža dalis tinklapių, naudojant 3G ryšį pasiekia 5 s. ir greitesnį užkrovimą, o tai yra Google rekomendacija. Kitas aspektas, kad Google pripažintų tinklapius greitais – dar griežtesni reikalavimai.  Tad galite minti santykinai nauju takeliu ir pasiimti savo konkurencinį pranašumą, kol to nepadarė Jūsų konkurentas.

Papildomi faktai:

  • Pasaulyje vidutiniškai reikia 19 sekundžių norint užkrauti vidutinę mobilią svetainę;
  • Vidutiniškai 14 sekundžių trunka, kol užkrauną mobilų tinklapį 4G ryšiu;

Kiek Jūs preliminariai galėtumėte padidinti pardavimų optimizavus greičius?

Google savo ruožtu sukūrė įrankį, kuriame įvedę preliminarius lankytojų srautus, konversijų rodiklį, vidutinį krepšelį, galite matyti, kiek preliminariai galite gauti naujų pardavimų, jeigu greitį padidinsite iki nurodytos ribos. Jeigu turite ne el. Parduotuvę, o reprezentatyvią svetainę, šiuos skaičius irgi galite išsiskaičiuoti, bet tam prireiks analitinių duomenų, tiek iš tinklapio lankomumo, tiek iš buhalterinių ir pardavimo ataskaitų.

Įrankis nemokamas, tad drąsiai galite jį išbandyti:

Test my site* https://www.thinkwithgoogle.com/intl/en-gb/feature/testmysite

*Komentaras: įvesti skaičius daugumoje laukelių galima tik su skaičiais, kurie yra virš raidžių.

Kadangi skaičiavimas nenurodomas, bet bandymų pagalba matoma, kad duomenys nuo skirtingų greičių, mažinant per fiksuotą laiką keičiasi, tad galime daryti išvadą, kad jis naudoją specialią duomenų bazę, kurią jis turi. Ji bendrinė, bet kažkokias tendencijas perduoti gali. Be to, šio įrankio pagalba galite įsiversti konkurentus ir pasilyginti su jais.

Kitų pasaulinių tinklapių pasiekimai ir skaičiavimai susiję su greičiais

  • Bing viename iš savo pranešimų teigia, kad 2 sekundžių papildomas vėlavimas lemia 4,3% mažesnį pelną per lankytoją, 3,75% mažesnius paspaudimus, 1,8% mažiau užklausų;
  • FireFox tuo tarpu skelbia, kad sumažinę krovimo greitį per 2,2 sekundes, padidino naršyklės parsisiuntimus per 15,4%;
  • Dar vienas gigantas – amazon.com – savo ruožtu paskaičiavo, kad 1 sekundė lėtesnio tinklapio galėtų sumažinti apyvartą per 1,6 mlrd. Dolerių;
  • AutoAnything – sumažinus krovimo greitį per pus – pardavimai padidėjo 13%, o konversijos rodiklis išaugo 9%;
  • Walmart gigantas pastebėjo, kad tinklapį pagreitinus 100ms apyvarta auga 1%;
  • Žiniasklaidos gigantas BBC pastebėjo 10% lankytojų netektį su kiekviena papildoma krovimo sekunde.

Ir galybė kitų pavyzdžių, kuriuos pateikia tarptautinės kompanijos.

Kaip tinklapį paversti greitesniu?

Yra galybę būdų, daugelį jų nurodo ir minėtieji Google įrankiai. Jie nurodo bendrines strategijas į kurias būtina atkreipti dėmesį norint turėti greitą tinklapį, bet tikrasis greitis ateina jį numatant tinklapio kūrimo procese. Ne vienas tyrimas rodo, kad lankytojas mieliau renkasi didesnį greitį nei daugiau vizualų ar kitų animacijų. Su tuo susijęs ir konversijų rodiklis, anot Google, lyginant puslapį su 400 ir su 6000 elementų – konversijos tikimybė didesnė kur elementų yra mažiau. Net 95%.

Šiais laikais atsiranda problema – perdėtas vizualinis turinys, kuris neperteikia realaus turinio. Vizualai, dideli reklamos skydai, animacijos – tampa mada tinklapio kūrime, kuri pameta pačią esmę, o kartu tai inkaras puslapio greičiui. Žinoma, reprezentuojant yra atvejų, kuomet tai naudinga, bet jeigu tai susiję su el. Prekyba – vargu ar tai variantas. Kiekvienas tinklapis yra skirtingas, su savo istorija, logiškumu, tad jeigu reikia konsultacijos šiuo klausimu – mielai ją galime suteikti.

Trumpa santrauka:

Tinklapio greitis lemia galybę lankytojo patirčių, kurios visumoje sukuria Jūsų kaip įmonės įvaizdį. Tinklapis sklandus, greitas – pozityvi patirtis, naršai ilgiau, giliau, nejučiomis apie tą produktą ar paslaugą kuri geresnę nuomonę. Kiekviena klaida kainuoja, tad ir tinklapio greitis turi savo kainą – kokia ji, galima pamatyti tik realiais pokyčiais ir skaičiavimais, o skaičiuoklės, šiuo atveju, gali parodyti tendencijas. Kol į tai atsisuka mažoji dalis įmonių, galite būti pirmieji, kurie turės šį didelį konkurencinį pranašumą, jo naudą galite matyti kitų įmonių pavyzdžiais ir patirtimis.

Jeigu reikės pagalbos įvertinant tinklapių greičius – kreipkitės, mielai padėsime.

Atgal

Kontaktai

Telefono nr.: +3706 900 3000

El.p.: enternet@enternet.lt

www.enternet.lt

Mus rasite

Oficialūs google parneriai

Tinklapyje www.enternet.lt naudojami slapukai (cookies). Jei sutinkate su slapukų naudojimu, spauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Savo duotą sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami savo interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Daugiau informacijos apie slapukų naudojimą rasite čia: Privatumo politika.

Sutinku