Susisiekite: +3706 900 3000

2025 metų sausio mėnesio Google atnaujinimai bei naujienos

2025 vasario 14 2025 metų sausio google algoritmų atnaujinimai bei naujienos

SEO komandos vadovas – Marius Mirončikas.

Jeigu gruodis iš naujienų pusės buvo karštas, turintis daug naujienų, tai sausis – sausas. Oficialių Google naujienų mažai, algoritmų atnaujinimų naujienų Google nepaskelbė, bet fone naujienų – pakankamai daug.

Paieškos variklio pasirinkimo pokyčiai Lietuvoje

Netikėtas atradimas tampa tai, kad Bing kaip paieškos variklis kompiuteriuose įgauna nemenką pagreitį. Jeigu praeitą sausį besinaudojančių buvo 5,89 % (Google 90,72 %) tai šių metų sausis fiksuoja 11,1 % (Google 84,83 %). Tad Bing atsikando nemenką kąsnį Lietuvos rinkos. Na, o skaitmeninio marketingo agentūros į tai turėtų atkreipti dėmesį, nes 11,1 % rinkos yra pakankamai solidu ir verta dėmesio.

Kiti paieškos varikliai turėjo pokytį, bet jis dar pakankamai menkas, kad galėtume atkreipti dėmesį, kaip į visuotinę tendenciją.

Na, o lankytojai su mobiliaisiais didelio pokyčio neturi ir ten savo monopolį turi Google. Praeitų metų pradžia 98,55 % visų paieškų, šių metų pradžioje 97,88 %.

Google sugriežtino turinio rodymą robotams

Mes turime įrankį – SEOgrafą. Jo tikslas identifikuoti kaip smarkiai keičiasi pozicijos su konkurencingiausiais raktažodžiais Lietuvoje. Sausio mėnesio viduryje įrankis pradėjo rinkti mažiau duomenų, o vėliau ir visai nustojo veikti. Ženkliai sugriežtėjo galimybė skenuoti Google rezultatus. Internete pasirodė informacija, kad tai palietė ne tik mus, bet ir kitus įrankius. Dėl ko tai galėjo nutikti? Tai vis dar nėra aišku. Hipotezė galėtų būti, kad dirbtinio intelekto įrankiai ganėtinai agresyviai atakuoja Google siekdami gauti informaciją. Tokiu būdu eikvodami jų resursą. Taip pat reikia suprasti, kad dirbtinio intelekto įrankiai yra ir Google konkurentai, tad Google gali būti suinteresuotas kišti jiems pagalius į ratus. Šiuo metu, skenavimo tempus sumažinome, tad ir toliau sekame didelę dalį konkurencingų raktažodžių Lietuvoje. Tačiau galimybės tai daryti jau tampa mažesnės.

Atnaujinta Google vertintojų dokumentacija

Google atnaujino dokumentaciją, kuri naudojama žmonėms apmokyti, kas yra geras tinklapis, o kas nėra. Šiuo atnaujinimu paskelbta daugiau informacijos apie žemiausios vertės tinklapius ir kaip juos atpažinti. Visa tai tam, kad tai sutaptų su internete esančia Google  dokumentacija. Taip pat išėmė pasenusią informaciją, atnaujino reikalavimus ir pan. Iš viso visas gidas iš 170 puslapių, tapo 181-o puslapio.

Išsamiai susipažinti su dokumentu galite čia (anglų kalba): https://static.googleusercontent.com/media/guidelines.raterhub.com/en//searchqualityevaluatorguidelines.pdf (181 puslapyje yra pokyčių registras)

Įvairios naujienos iš Google

  • Cricle to Search dalyje (tai yra iš nuotraukos ar vaizdo įrašo išskyrus ar apibrėžus norimą elementą) anksčiau buvo pateikiami Google rezultatai (nuotraukos, produktai ar pan.). Šiuo metu integruojami ir dirbtinio intelekto (DI/AI) apibendrinimai kaip tinkamiausi atsakymai į tokią paiešką. Taip pat galima išskirti ir tekstą ar kitus rašytinius simbolius;
  • Google Search Console (GSC) praeitą mėnesį pasipildė 24 valandų ataskaitomis. Šiuo metu galima išsitraukti ir 24 valandų ataskaitą(eskportuoti į dokumentą), tad galima matyti kaip srautas pasiskirsto valandomis;
  • Google testuojasi mobilioje paieškoje naują rezultatų atvaizdavimą padidinant favicon/logotipą;
  • Google mobilios paieškos rezultatuose atsisako breadcrumbs (pilnos nuorodos) palikdama tik domeno adresą. Argumentas, kad tai bus švariau ir mobiliajam įrenginyje tai nėra reikalinga. Įdomumas, kad mokamoje reklamoje šis elementas paliktas;
  • Google rekomenduoja priimti tik tokius atsiliepimus, kurie turi vardą, komentarą ir vertinimą. Kitu atveju vertinimas nebus aiškus ir nebus konteksto;
  • Google bando naują funkciją „Ask for me“, tai yra skambučio funkcija, kuomet dirbtinis intelektas už tave perskambina įmonėms ir pasiteirauja kainų ir kada galėtų būti suteikta paslauga. Pavyzdys galėtų būti tepalų keitimas automobilyje. Jūs pranešate ko ieškote ir Google pagal tai skambina ir surenka informaciją. Įdomu į ką tai gims, nes panašu, kad tokiu principu galima labai daug darbų daryti;
  • Google testuoja atsiliepimų/apžvalgų blokelio rodymą su produktų raktažodžiais;
  • Google JAV išbando GBP naują funkcionalumą – galimybę bendrauti SMS ar WhatsUp pagalba. JAV jau yra galimybė tai integruoti į GBP ir taip lankytojams turėti dar vieną galimybę komunikuoti;
  • Informacija apie tinklapio užkrovimo būdus (rendering) : https://www.youtube.com/watch?v=XMYrqhdJFxU (anglų kalba);

Google Europoje kovoja su SEO nenaudėliais

Praeitais metais JAV rankiniu būdu buvo susidorota su dalimi tinklapių, kurie buvo orientuoti tik į savo  naudą, apeinant Google taisykles ir turint naudos iš paieškos variklių srauto. Dažniausiai jie buvo po stipresnių prekės ženklų subdomenais. Šiuo metu Europoje Google darbuotojai smarkiai apkarpė kuponų rinką. Daugelis tinklapių, kurie buvo į tai orientuoti (o tai pažeidžia taisykles) – buvo pašalinti rankiniu būdu. Tokiu pavyzdžiu buvo Vokietijoje, Italijoje, Švedijoje ir kitose rinkose. Kartu Google atnaujino ir savo dokumentaciją, primindama, kad tai yra taisyklių apeidinėjimas.

Atgal

Kontaktai

Telefono nr.: +3706 900 3000

El.p.: enternet@enternet.lt

www.enternet.lt

Mus rasite

Oficialūs google parneriai
Google map

Tinklapyje www.enternet.lt naudojami slapukai (cookies). Jei sutinkate su slapukų naudojimu, spauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Savo duotą sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami savo interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Daugiau informacijos apie slapukų naudojimą rasite čia: Privatumo politika.

Sutinku