2025 metų kovo bei balandžio mėnesio Google atnaujinimai bei naujienos
2025 balandžio 4
SEO komandos vadovas – Marius Mirončikas.
Kovo mėnesio 13 dieną Google pranešė apie Google branduolio atnaujinimą, kuris truks apie dvi savaites. Kovo 27 dieną atnaujinimas buvo pabaigtas leisti. Atnaujinimas pakankamai didelis, o per šį laiką turime ir pastebėjimų iš jo. Kovo 25 dieną turime paleistą ir naują Gemini 2.5 Pro eksperimentinį DI modelį. Taip pat sulaukėme duomenų iš kaip kito Google bendros paieškos pasaulyje. Na, o Google iš savo pusės pateikė ir kitų naujienų. Apžvelkime jas!
2025 metų kovo mėnesio Google algoritmo branduolio atnaujinimas
Kaip jau ir minėta, Google oficialiai pranešė apie atnaujinimą. Atnaujinimas lietė visas šalis, SEOgrafas taip pat rodo, kad per tą laiką buvo nemažai svyravimų. Kas pakito ir ką tai sukrėtė daugiausiai? Turime kelis didelius forumus pasaulyje, kurie patyrė lankytojų nuosmukį. Taip pat, kelis tinklapius, kurie techniškai buvo išpūsti ir prigeneruota daug puslapių, jie taip pat patyrė kritimus. Daugiau išskirti kažką specifinio – kol kas nepavyko. Tiesa, įdomus faktorius, kad tarp kelių pasaulinių forumų, kurie patyrė nuosmukį, žinoma, jog nėra Reddit, jis patyrė prieaugį (juokinga, nes būtent Google ir Reddit turi tarpusavio bendradarbiavimo kontraktą, tad bendruomenė tai dažnai pašiepia).
Ką vertėtų išsinešti iš šio pranešimo? Google rodo, kad daugiau reikėtų akcentuoti kokybę, o ne kiekybę. Žvelgiant į geruosius pavyzdžius ir tuos projektus, kurie patyrė augimą, kokybė jaučiasi.
Kitos Google naujienos:
- Google dėl savo politikos ir taisyklių privertė ne vieną naujienų agentūrą atleisti daugybę laisvai samdomų darbuotojų. Jie, žinoma, to nenorėjo daryti, bet sankcijos tai privertė. Problema tokia, kad laisvai samdomi rašytojai sukurdavo mažos pridėtinės vertės turinį, kuris negalėjo konkuruoti su rinka, o pats tinklapis dėl savo autoritetingumo leisdavo pasiekti aukščiausias pozicijas. Tokiu būdu buvo manipuliuojama rinka. Google ir toliau laikosi savo pozicijos laikyti lankytoją pagrindiniu savo tikslu ir stengtis išpildyti jo užklausą;
- Google kovo mėnesio 25 dieną išleido savo naująjį Gemini 2.5 Pro DI modelį. Modelis išsiskiria savo giliu pagrindimu bei gerais testo rezultatais, kuriuose jis dažnu atveju tampa neįveikiamas. Išbandžius, matosi, kad DI neria giliau, ieško platesnių atsakymo kampų ir didesnės sukuriamos vertės. Jis turėtų puikiai tikti programavimui ir kitiems kūrybiniams sprendimams. Galite ir patys jį išmėginti, sukurti nesudėtingus žaidimus ar panašiai: https://gemini.google.com/app
- Google 2024 metais turėjo 21,6 % daugiau paieškų nei 2023. Didžiausias augimas buvo Google paieškoje (20,1%) bei Google žemėlapiuose (37.6%). Tuo tarpu Google Shopping dalyje paieškų buvo 12% mažiau, o Google vaizdo įrašai susilaukė 4,6% mažiau paieškų;
- DI srityje vis dar ChatGPT išlieka lyderis (2024 metų lapkričio duomenys). Naudotojų kiekis virš 20 %, tuo tarpu Gemini yra antras pagal populiarumą, bet smarkiai atsiliekantys. Jį renkasi šiek tiek daugiau nei 3%. Visi kiti – turi mažesnius rodiklius.
Atsišviežinkime informaciją apie Robots.txt
Google savo tinklaraštyje pateikė bent tris straipsnius apie robots.txt. Pateiksime trumpą santrauką iš jo.
Pirmasis straipsnis pristato pagrindines taisykles kaip leisti ar neleisti robotams skenuoti tinklapį. Kitais žodžiais, kaip juo galima tai valdyti, parodydama kelis pavyzdžius. Nuoroda į straipsnį (anglų kalba): https://developers.google.com/search/blog/2025/03/robotstxt-flexible-way-to-control
Antrasis straipsnis kalba apie X-Robots-Tag bei robots žymes. Tai šiek tiek kiti elementai, kurių tikslas pateikti robotui pagrindinę informaciją puslapio lygiu. Jeigu ankstesniu kartu robotas prieš skenuodamas tinklapį nukeliauja į tinklapis.lt/robots.txt ir susiranda taisykles ir pagal jas skenuoja. Tai šiuo atveju vyksta skenavimas ir puslapio lygiu robotas gali gauti signalą, kad šito puslapio indeksuoti negalima. Galima sakyti tai tiek visiems robotams, tiek specifiniams. Komandų yra ir kitokių – nosnippet, nofollow, noindex, noarchive, noodp, max-snippet ir pan. Vieni dar naudojami, o kiti jau pragyveno savo erą.
Tuo tarpu trečiasis straipsnis aprašė kitas robots.txt funkcijas, kuris gali būti naudojamos, bet nėra standartizuotos. Pvz: crawl-delay ar sitemap. Žinoma, iš paieškos variklių pusės būtent sitemap yra itin naudingas.
Vidutinis pasaulinis konversijų rodiklis siekia 6,6 %
Pirmiausia, padėka įmonei unbounced, kuri ir atliko tyrimą. Keli skaičiai verti paminėjimo: 1) vidutinis konversijų rodiklis 6,6%; 2) Ecommerce versluose vidutinis rodiklis siekia 4,2 %; 3) Komercijos ir paslaugų sektoriuje – 6,1 %. Kita svarbi statistika – konversijos pagal šaltinį. Geriausiai konvertavo lankytojai iš el. pašto (19,3 %), mokama soc. Tinklų reklama (12%), mokama paieška (10,9%), na, o display konvertavo 4,1 %.
Tuo tarpu iš paieškos variklių pusės – Google išlieka lyderis 11,3 %, o Bing antroje vietoje pasiekdama 8 % CRO. Socialinių tinklų plotmėje lyderis Instagram 17,9 %, toliau Facebook 13 %, na, o toliau rikiuojasi X, YouTube, TikTok, kurie surenka mažiau nei 10 %.
Primenu, kad konversija, konversijai nėra lygi. Vieniems tai paspaudimas (tarkim ant telefono), kitiems pirkimas. Tad duomenis reikia vertinti kritiškai.
Na ir galiausiai kas dar galėtų Jums būti naudinga, tai faktas, kad reikia lengvinti kalbą. Nenaudoti sudėtingų žodžių ir tekstą trumpinti. Siekiant suprasti kokio tai lygio kalba, tai 5-7 klasės kalba. Grubiai tariant nutaikyta į 13-mečius. Tai žmones įtraukia bei padidina konversijų rodiklį.
Norintiems pamatyti pilną tyrimą: https://downloads.digitalmarketingdepot.com/UNB_2412_ConvBnchRp_landingpage_sitepost.html
