Susisiekite: +3706 900 3000

2025 metų gegužės mėnesio Google atnaujinimai bei naujienos

2025 gegužės 20 2025 m. gegužės mėn. Google atnaujinimai ir naujienos

SEO komandos vadovas – Marius Mirončikas.

Pastarąjį mėnesį didelių pokyčių iš algoritmo pusės – nebuvo. Žinoma, pokyčių bendram paveiksle apstu, tad skubame Jums tai pristatyti.

Google ir JAV teisingumo ministerija toliau bylinėjasi dėl neteisėtos monopolijos

JAV toliau vyksta teismų procesas tarp teisingumo ministerijos (DOJ) ir Google korporacijos dėl neteisėtos monopolijos. Teisingumo ministerija nori, kad Google parduotų Chrome naršyklę (galbūt ir visą Android), nustotų mokėti pinigus kitiems dėl to, kad jie taptų numatytuoju paieškos varikliu ir priversti dalintis duomenimis su konkurentais.

Teisiniai procesai nėra greiti, tad prasideda ilgas procesas, kuris gali iš esmės keisti padėtį rinkoje. Ir toliau pateiksime naujienas dėl šios situacijos. Iš verslo pusės jiems tai itin didelė rizika, tad panašu, kad į šios krizės suvaldymą bus dedami nemaži resursai.

Google AI turinį nelaiko pilnaverčiu

Google savo tinklapių vertintojų armijai nustato taisykles kaip vertinti tinklapius. Jose yra atsiradę papildymai dėl žemiausio įvertinimo. Tai yra kam jie turėtų būti skirti. Na ir kaip pavyzdys ištrauka iš to ką Google laiko pagrindiniu turiniu: „Pagrindinis turinys sukurtas su mažai arba be pastangų, mažai arba be originalumo, bei mažai arba be pridėtinės vertės tinklapio lankytojams“ – vertinamas žemiausiu balu.

Kuo skirias žemas balas nuo žemiausio? Žemas – dalis pagrindinio turinio yra pernaudota, bet yra bent dalis pastangos tai keisti. Žemiausias – beveik visas pagrindinis turinys kopijuotas ar perfrazuotas be jokios pridėtinės vertės.

Tad jeigu pagrindinis turinys yra generuotas dirbtinio intelekto – tai Google tai vertina kaip pakankamai prastą. Kartu tai nevertas ir rekomendacijos.

Google maps kova su brukalu (spam)

  • Google užblokavo ar pašalino daugiau nei 70 milijonų Google Maps pataisymų;
  • Google panaikino ar užblokavo daugiau nei 12 milijonų netikrų verslo paskyrų;
  • Google sankcionavo daugiau nei 900 000 paskyrų, kurios pastoviai darydavo nelegalius veiksmus.

Tai dar vienas DI leistas atlikti veiksmas, kuris įgalina suprasti kontekstą, o kartu kovoti su brukalu(spam).

ChatGPT paieška integruoja pardavimų funkcijas

ChatGPT testuojasi prekių pardavimą per savo atsakymus. Tad dirbtinis intelektas jau pateiks atsakymus po atlikto tyrimo, kurios prekės buvo atrinktos su konkrečiomis nuorodomis. Ką būtina suprasti, kad greičiausiai reikės susitvarkyti struktūrinius duomenis, kad visi DI modeliai suprastų elektronines parduotuves ir nebūtų neaiškumų.

Įdomu, nes atsirakina dar vienas kanalas. Įdomu kaip jis veiks ir kaip konvertuosis.

Google DI atsakymai paieškoje smarkiai mažina CTR (paspaudimų rodiklis)

Kuomet pasirodo DI atsakymai (apžvalgos), tikėtis gauti paspaudimą, nors ir esi pirmoje pozicijoje – šansai mažėja. Pagal Ahrefs statistiką (300 tūkst. raktažodžių), 34,5% CTR mažėjimas. Tad jeigu buvo 10 %, lieka 7 % ir pan. Amsive statistika rodo 15,5 % mažėjimą, o Similarweb 20 % sumažėjusį paspaudimų rodiklį lyginant, kuomet nėra DI apžvalgos.

Šaltiniai anglų kalba:

https://ahrefs.com/blog/ai-overviews-reduce-clicks/

https://www.seroundtable.com/ai-overviews-hurt-google-click-through-rates-39282.html

Kaip optimizuotis vietiniams verslams ChatGPT (kuriems aktuali vietovė)?

Pirmiausia, reikia suprasti, kad ChatGPT turi susitarimą ir gali naudoti Bing paieškos variklio duomenis. Tad norint atsirasti ChatGPT rekomenduojamuose šaltiniuose turėtumėte daug duomenų žvelgti į Bing paieškos variklį, o ne Google. Keli patarimai:

  • Naudokite struktūrinius duomenis (schema.org, darbo valandos, verslo informacija ir pan.);
  • Atsiraskite Bing žemėlapyje – Bing Places;
  • Būkite vertinami katalogų portaluose (užsienyje Yelp, Lietuvoje – Rekvizitai, Facebook ir pan.);
  • Peržiūrėkite kas yra reitinguojamas Bing ir ką jie turi, ko Jūs neturite.

Paieškoje besikeičianti statistika

Trumpi duomenys apie besikeičiančią statistiką paieškoje lyginant su laikotarpiu, kuomet nebuvo DI apžvalgų:

  • JAV paieškų Google padaugėjo 9 %;
  • Užklausos ilgis –  panašus;
  • Atsiranda daugiau žmonių, kurie greitai paieško ir dingsta. Tai yra išpildo savo poreikį ir išeina;
  • Įsitraukimas krenta (laikas Google panašus arba mažėjantis, puslapių kiekis per sesija – mažėja).

Šioje vietoje pridėkime ir faktą, kad mažėja paspaudimų rodiklis į gilesnius šaltinius. Tad galutinis naudos gavėjas gaus mažiau dėmesio ir tikėtina mažiau finansinės naudos. Tad šis persiskirstymas gali labai perkratyti skaitmeninio marketingo rinkas.

Atgal

Kontaktai

Telefono nr.: +3706 900 3000

El.p.: enternet@enternet.lt

www.enternet.lt

Mus rasite

Oficialūs google parneriai
Google map

Tinklapyje www.enternet.lt naudojami slapukai (cookies). Jei sutinkate su slapukų naudojimu, spauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Savo duotą sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami savo interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Daugiau informacijos apie slapukų naudojimą rasite čia: Privatumo politika.

Sutinku