Susisiekite: +3706 900 3000

2024 metų vasario mėnesio Google atnaujinimai bei naujienos

2024 kovo 29 2024 metų vasario mėnesio Google atnaujinimai bei naujienos

SEO komandos vadovas – Marius Mirončikas

Dar vienas mėnuo, kuomet oficialių Google atnaujinimų nebuvo. Dar sykį primename, kad tai nereiškia, jog algoritmas nekinta. Pokyčiai vykdomi visada ir pastoviai, tai reiškia, kad nebuvo ekstra didesnių pakeitimų, kuriuos Google teikiasi viešinti. Žvelgiant į SEOgrafą Lietuvos rinka atrodo pakankamai ramiai. Vieną dieną turime geltoną (02-24), kuomet sujudėjo ne kažkokie konkretūs raktažodžiai, bet visa jų masė. Tikėtina tą dieną įvyko kažkoks perindeksavimas masiniu lygiu.

Žvelgiant iš bendrų naujienų pusės – jų turime pakankamai, tad trumpai apžvelgsime svarbiausias.

Google dirbtinis intelektas gauna naują vardą

Praeitais metais Google pristatė savo alternatyvą ChatGPT, jo pavadinimas buvo BARD. Šių metų vasario 8 dieną, Google keičia šio įrankio pavadinimą į „Gemini“ (lietuviškai dvyniai).
Kokios naujovės? Pirma, jog atsirado ir Gemini Advanced (geresnė versija). Tiesa ji kainuoja ~20 €/mėn ir reikėtų naudoti VPN norint tai naudoti. Antra naujovė, jog iOS naudotojams Gemini prijungtas prie Google aplikacijos. Trečia, jog Android naudotojams tai galimas papildomas pasirinkimas virtualaus asistento (parsisiuntus atskirą programėlę Google Gemini). Ketvirta, jog Google anksčiau naudotas Duet AI dirbtinis intelektas dokumentuose (Google Word/Excel alternatyvos) keičiamas į Gemini. Šiuo metu prieigos prie Gemini Advanced neturėjau, tad bus labai įdomu tai išmėginti ateityje.

Jeigu pageidaujate pabandyti Gemini, tai galite padaryti: gemini.google.com

 

2024 vasario mėnesio naujienos google gemini

Kaip per metus pakito paieškos rinka (Google vs Bing)?

Turėjome nemažai pokyčių praeitais metais: dirbtinis intelektas, aktyvus Bing paieškos variklis, Google skandalai ir panašiai. Na ir jeigu kalbėtume apie dirbtinį intelektą, tai Bing šioje vietoje aktyvumu ir agresyvumu ženkliai lenkia Google. Tad kaip tai paveikė rinką?

Jungtinėse Amerikos Valstijose Bing paieškos variklis praeitais metais įvykdė apie 7,87 % paieškų. Tai yra 1,52 % daugiau nei metais prieš tai. Na, o žvelgiant į pasaulinį mąstą Bing paieškos variklis ūgtelėjo 0,62 % nuo 2,81 % iki 3,43 %. Tuo tarpu Google išlieka vienvaldis lyderis, bet procentine dalimi ieškančių su šiuo paieškos varikliu sumažėjo. JAV nuo 88,96 iki 87,46 % (1,5 %, kuris tikėtina perėjo į Bing) ir nuo 93,37 % iki 91,47 % pasauliniu mastu.

 

Ką tai reiškia? Pirma, Bing pavyko pervilioti dalį paieškų vykdyti pas save. Antra, žmones linksta ieškoti alternatyvaus paieškos variklio nei Google. Trečia, šis Bing laimėjimas reiškia papildomus pinigus iš reklamos, kuriuos jis galės panaudoti savo plėtrai. Internete šmėžavo informacija, kad 1 % pasaulinės paieškos yra apie 2 mlrd. JAV dolerių pelno. Tad palinkėsime dar didesnės konkurencijos tarp paieškos variklių, nes būtent tai ir veda mus link geresnių sprendimų naudotojams.

Google paieškoje dingo „cache“ funkcija

Anksčiau paieškoje galėjai stebėti kaip Google mato puslapį. Tai yra, buvo saugoma HTML puslapio versija. Ne kartą tai padėjo aptikti virusus ar pamatyti tinklapio problemas, pakeistą turinį ir panašiai. Tai nebuvo geriausias įrankis SEO problemoms rasti, bet tikrai tai buvo viena iš tų vietų kurią buvo verta patikrinti. Nuo vasario mėnesio Google šios funkcijos atsisako. Faktas, kad tai reikalavo be galo daug resurso iš Google pusės, bet aiškios priežasties kodėl jie to atsisako – nėra. Jeigu reikėtų spėti, spėtume, jog laisvas serverių resursas galėtų būti naudojamas DI plėtrai.

Kokios alternatyvos ateičiai? „Wayback machine“, GSC skenavimai. Na, o savo įrankių tarpe turime „HTML grabber“, kurio paskirtis kas kurį laiką rinkti mūsų klientų pagrindinių puslapių HTML kodą. Tikrai apsvarstysime šio įrankio prikėlimą ir grąžinimą tolimesniam gyvenimui.

 

google paieska 2024 vasario mėnesio naujienos

Papildomi struktūriniai duomenys produktams

Google toliau vysto šią kryptį ir prideda dar kelis struktūrinius duomenis prie visos jų paletės. Šį kartą tai orientuota į produktus bei jų variantus. Trys papildomi žymėjimai: „hasVariant“, „variesBy“ bei „productGroupID“. Tad išskiriama produktų grupė, kuo variantai skiriasi ir pateikiami galimi variantai. Tai leis Google paieškos varikliui geriau išnaudoti Google Shopping dalį, leidžiant lankytojams surasti geriausią jiems tinkantį variantą neišeinant iš paieškos.

Daugiau apie tai bei kaip tai integruoti (anglų kalba): https://developers.google.com/search/blog/2024/02/product-variants

Google ruošiasi naujam Europos komisijos reglamentui

Google nuo kovo turi papildomų įsipareigojimų ES šalyse. Jiems yra sudarytas papildomas teisinis reglamentavimas ką jie privalo atitikti. Tad atsiranda ir pokyčių. Kokie jie? Papildomi sutikimai slapukams, tad keisis ir statistikos rinkimas Google įrankiams (GA4 bei Google Ads). Bus pokyčiai paieškoje, atsiranda ir kitokie atvaizdavimai, nes Google privalės tam tikrose vietose atvaizduoti ir alternatyvius paslaugos teikėjus. Kaip pavyzdys – skrydžio ar viešbučio paieškai. Android papildomai turės pateikti alternatyvas tam tikroms programoms (kaip pvz.: Chrome naršyklei).

 

Trumpai, reglamentas nutaikytas į gerus tikslus. Noras, jog lankytojams būtų alternatyvos ir jie galėtų pasirinkti geriausią variantą. Taip siekiant šiek tiek apriboti monopolijas ir leisti įeiti naujiems žaidėjams. Ar to pakaks norint įsitvirtinti naujiems žaidėjams – nežinia, bet laikas parodys.

Atgal

Kontaktai

Telefono nr.: +3706 900 3000

El.p.: enternet@enternet.lt

www.enternet.lt

Mus rasite

Oficialūs google parneriai