Susisiekite: +3706 900 3000

2024 metų sausio mėnesio Google atnaujinimai bei naujienos

2024 vasario 3 2024-sausis-google-atnaujinimai-ir-naujienos

SEO komandos vadovas – Marius Mirončikas

Nauji metai prasideda sąlyginai ramiai. Pirmiausia, neturime jokių oficialių Google pranešimų apie didesnius atnaujinimus (primenu, kad jie praneša tik apie svarbesnius atnaujinimus). Na, o įsivaizdavimui, 2022 metais buvo įgyvendinti ~5000 atnaujinimų (vidutiniškai beveik po 14 kasdien). Kad ir kaip būtų – tai reiškia, kad šiuo metu kryptis nesikeičia ir didelių naujovių, bent jau šią akimirką, nėra.

Antras raminantis faktas, Google tinklaraštis šį mėnesį taipogi tyli. Ten taip pat nėra pakankamai didelių naujienų, kurios vertos būti paminėtos. Drauge ir Google socialiniai tinklai nėra tokie perpildyti, kaip buvo prieš tai. Juose yra informacijos iš projektų, kurie toliau tęsiasi. O šie yra: keli vaizdo įrašai su verslui aktualiais patarimais (kuriuos tuoj aptarsime) bei tinklalaidė su tema SEO pradžiamokslio pokyčiai. SEO pradžiamoksliu vadiname Google įrašą, kuriame Google pateikia pradinę informaciją, ką reikėtų žinoti apie SEO. Likęs turinys – tik fainos akimirkos iš praeitų metų, ką pavyko pasiekti.

Vertinant bendrai – atrodo, kad Google šį mėnesį atostogavo, bet šioje vietoje ir kirbėjo mintis pasigilinti, o kas vyksta užkulisiuose, tad šio mėnesio pranešimą praplėsime ateities perspektyvomis. Nors tai nebus tikslu, tačiau leis numanyti ką šiuo metu mąsto Google.

Google patarimai

Kaip jau minėjome, Google išleido du vaizdo įrašus, kuriuose pateikia patarimus į du klausimus. Pirmas klausimas – ką daryti verslui keičiant tinklalapį? Atsakymas – iš seno tinklapio reikalingi nukreipimai (301). Na ir svarbus faktorius, kad nebūtų nesusipratimų, geriausia, jog senas tinklapis nebūtų pasiekiamas. Antras klausimas – ar galima paprašyti Google perindeksuoti visą tinklapį? Trumpas atsakymas – ne. Deja, tokio įrankio dar nėra.

 

google-metrika-patarimai-ir-naujienos

Google tinklalaidė apie SEO pradžiamokslio pokyčius

Jeigu visiškai trumpai, Google iš didžiulio straipsnio apie SEO jį sumažino daugiau nei perpus, pašalindama besidubliuojančią informaciją ir įtraukdama konkrečius pavyzdžius. Na ir buvo tam tikri dalykai, kurių tame pradžiamokslyje minėti jau ir neverta (HTTPS ir pan.). Daugiau kalba sukasi tai apie vienus elementus tai apie kitus nieko konkretaus nepasakant, BET tarp eilučių yra tam tikros informacijos. Pavyzdiui – patvirtinamas faktas, kad HTML struktūra yra vertinimo kriterijus. Žinoma, minima, kad daugiausiai kalbame apie antraštes, paragrafus ir panašiai, bet tai yra patvirtinimas. Tarp eilučių pasakoma, kad sumažinus straipsnį, galima tikėtis ir srauto mažėjimo (mažiau raktinių žodžių su kuriais bus galima juos rasti). Taip pat paminėtas ir atgalinio ryšio faktorius. Tai yra – Google pastoviai seka savo straipsnių atgalinį ryšį ir turi nusistatęs ribas, kas juos tenkina. Tai smarkiai susiję su kita straipsnio dalimi – kaip keisis Google paieškos variklis, nes panašūs metodai bus naudojami (minios testavimas).

Google paieškos atnaujinimai ir naujienos ateityje II dalis

Praeitą mėnesį jau pateikėme tam tikras mintis dėl ateities. Dalis jų jau tvirtinasi, bet šioje dar daugiau komentarų.

1.      Dirbtinio intelekto (DI) integracija į paiešką

2.      DI integracija į tinklapio vertinimo kriterijus

3.      Naujos paieškos formos

Pirmoji dalis susijusi su rezultatų atvaizdavimu paieškoje. Google labai tiki savo dirbtiniu intelektu (DI) ir DI sugeneruotu tekstiniu atsakymu į užklausą. Šiuo metu vyksta aktyvūs testavimai. Google tai vadina SGE (Search Generative Experience), na ir Google CEO apie tai kalba daugiausia. Tai vidutinio lygio didžiausias pokytis, kuris greičiausiai įvyks šiais metais vienokia ar kitokia forma. Tinklapio savininkai to baiminasi, nes elementariai tai gali atimti srautą į jų tinklapius. Google savo ruožtu teigia, kad tinklapio nuorodų parodoma daugiau, tad tai neturėtų pakenkti srautams. Mūsų nuomone – tai tikrai turėtų pakenkti srautams, o papildomų nuorodų rodymas nereiškia, kad ant jų yra spaudžiama.

google-analytics-rezultatai-atnaujinimai-naujienos
Antroji dalis, kuri susijusi su tinklapio vertinimu buvo visai netikėta ir visai netyčia rasta. Vienas iš Google partnerių, kuris buvo atsakingas už tinklapio vertintojų darbą (jie reikalingi įsivertinti ar algoritmai tinkamai veikia ir atliepia žmones), gavo pranešimą, jog Google stabdo partnerystę. Ką tai reiškia? Google mažina realių vertintojų kiekį, nors jų poreikis yra augantis (pokyčių daugėja). Tai tikėtina, susiję su tuo, kad Google išnaudos DI ir šioje srityje. Internete galima rasti straipsnių, kaip Microsoft šioje vietoje atliko tam tikrus bandymus ir jie generavo geresnius rezultatus nei realių žmonių testavimas. Šioje vietoje prisimename ir dar vieną momentą – Google pastangas dėl atgalinio ryšio kaupimo (minios testavimas).

Konkrečiau kalbant, po tam tikros paieškos ir puslapio peržiūros gali atsirasti nykštys į viršų/apačią. Spustelėjus išreikšite savo nuomonę. Toks vertinimas leis suprasti, ar tinklapis patenkino Jūsų poreikį. Panašiu principu dirba ir kitos didelės platformos – Netflix, Youtube. Jūs pažymite ką mėgstate, Jūs skiriate tam laiko, domitės, pažymite, ko nemėgstate ir panašiai. Jau ir anksčiau Google šioje vietoje atliko tyrimus ir tai bandė išnaudoti, bet pagrindiniu vertinimu greičiausiai laikė savo vertintojų armiją, kuri patvirtindavo arba atmesdavo naujus pokyčius. Dabar pagal naują viziją šia armija taps visi ieškantys.

Perskaičius kelis straipsnius susijusius su SEO laimėtojais ir pralaimėtojais 2023 metais – galime tik daryti išvadą, jog atsisukimas į lankytoją ir į jo nuomonę apie projektą – tampa svarbiu faktoriumi. Tad verta atkreipti dėmesį į knygos viršelį (kokią nuomonę lankytojas susidaro tik atidaręs tinklapį), be kurio knygos turinys tampa nereikalingas. Nors turėsite ir pačią fantastiškiausią informaciją. Žinoma, nereikėtų pagalvoti, kad pirminis pateikimas atsvers pačio turinio poreikį. Šioje vietoje tik atkreipsime dėmesį, kad kaip pateiktas turinys lyginasi su pačio turinio kokybe.

atnaujinta-paieska-google-atnaujinimai-ir-naujienos

 

Trečia dalis – naujos paieškos formos. Tai dar viena tema apie kurią užsimena Google CEO Sundar Pichai. Jeigu anksčiau Google akcentavosi į tai, kad ji taps pirmaujančiu įrankiu, kuris pagelbės žmogui paieškoje, tai dabar paieškos galimybės smarkiai plečiasi ir žmonės tikisi vis kitokio lygio informacijos, kuri jam tam tikrais momentais yra reikalinga. Tad šioje vietoje iš pagrindų ilgalaikėje perspektyvoje gali pakisti Google ateities įsivaizdavimas. Jau šiuo metu yra išleidžiami įvairūs įrankiai – asistentai, kurie teikia atsakymus į įvairias užklausas. Jos atsakymus gali pateikti įvairia forma – tekstu, vaizdu, garsu. Užklausos pateikimas taip pat tampa įvairus – nuotrauka, vaizdo įrašas, garso įrašas, tekstas, hibridinis variantas ir panašiai. Į ką tai virs ateityje – nežinia. Gal tai atskiras įrenginys? Gal integruota smegenų dalis? Gal asistentas robotas? Gal visur lydintis palydovas? Viena aišku, kad naujovės didžiuliais žingsniais artėja, o kaip bus – pamatysime.

Gero vasario!

Atgal

Kontaktai

Telefono nr.: +3706 900 3000

El.p.: enternet@enternet.lt

www.enternet.lt

Mus rasite

Oficialūs google parneriai