Susisiekite: +3706 900 3000

2024 metų rugsėjo mėnesio Google atnaujinimai bei naujienos

2024 spalio 4

SEO komandos vadovas – Marius Mirončikas.

Naujienų šį mėnesį turime, bet jos nėra kertinės, daugiau blizgučiai įrankiams ar tuščios kalbos. Tad mėnuo sąlyginai ramus. Sąlyginai dėl to, jog SEOgrafas (mūsų įrankis: https://enternet.lt/seografas/) rodo nemažus raktažodžių svyravimus. Netgi mažiau dienų buvo mėlynoje – įprastoje zonoje nei didesnio svyravimo – geltonoje. Tad veiksmo netrūksta, A/B testai vyksta, bet radikalių naujienų nėra.

Google Trends įrankio apmokymai

Google pasaulyje yra toks įrankis – Google Trends. Jo tikslas parodyti aktyvių paieškų tendencijas. Įskaitant ir lokalias šalis. Jį galite rasti: https://trends.google.com/trends/
Šiuo metu Google išleido kelių vaizdo įrašų ciklą kaip šiuo įrankiu galite pasinaudoti. Lietuvoje rinka ganėtinai maža, tad įdomią statistiką aptikti sunku. Na, bet jeigu gyvenate SEO pasaulyje, tai šį įrankį savo bagaže privalote turėti. Be to, jis puikiai gali padėti susižiūrėti sezoniškumus didesnėse rinkose ir tolimesnes raktažodžio kilimo ar smukimo tendencijas.

Įrankis ganėtinai paprastas. Viena skiltis, kuri rodo šiuo metu daugiausia ieškomas frazes rinkoje X ir kita, kuri rodo raktažodžių srautus per laikotarpį Y. Būtent raktažodžių srautas ir sezoniškumas – visai naudingas įrankis. Na ir čia Google moko kaip galima juos skirtingai filtruotis. 

Raktažodžių įvedimo triukai:

Jeigu įvestumėte paprastai: Kavos aparatas – Tokiu būdu paieška gali sukeisti ir žodžių tvarką ir apims ir platesnius raktinius, kurie turi tokius terminus. Na ir neapims aprašytų su klaida, ar daugiskaitos formos – kavos aparatai.
Jeigu įvestumėte su kabutėmis: „kavos aparatas“ – Tokiu būdu terminas naudojamas tiksliai, bet frazė gali naudojama būti ir tarp kitų žodžių.

Jeigu įvedamas vienas raktinis paprastai, o kitas su minusu: Kavos – aparatas – Tokiu būdu ieškomas žodis kavos, atmetant visus, kurie turi papildomą žodį „aparatas“.

Jeigu įvedamas vienas raktinis paprastai, o kitas su pliusu: Kavos + aparatas – Tokiu būdu ieškomoje frazėje bus ieškomas tiek žodis kavos, tiek aparatas atskirai ir statistika sujungiama.

Šią statistiką galite lyginti, išskirti didesnius laikotarpius ir panašiai. Daugiau informacijos: https://developers.google.com/search/blog/2024/09/google-trends-tutorials

2023-metų-birželio-mėnesio-Google-atnaujinimai-bei-naujienos-2

Pietų Afrikos ženklelis Google paieškoje

Tokia įdomi naujiena pasirodė Google tinklaraštyje. Pietų Afrikoje atsiranda naujovė, kuomet vietiniams verslams priskiriamas ženklelis, kad skaitmeninis verslas yra iš Pietų Afrikos. Klausimas buvo, o kodėl Google susidomėjo šia šalimi ir tokiu sprendimu. Gilinantis paaiškėjo, kad tai nėra be Pietų Afrikos valdžios įsikišimo. Tiksliai surasti informaciją apie teisinius reikalavimus – nepavyko, bet straipsniuose rašoma, kad vietiniai verslai turi būti skatinami, tad tai vienas iš sprendimų. Įdomu ar tai taps nauja mada ir šalyse galėsime matyti ir daugiau šalių ženklelių.

Google problemos Android įrenginiuose

Rugsėjo 14-15 dieną Android įrenginiuose buvo užfiksuota Google pateikiamų rezultatų problema. Google tai užfiksavo ir per kelias valandas tai ištaisė.

Google tinklalaidė apie „shopping“(apsipirkimo) žymėjimus

Šiuo metu Lietuvoje Shopping (apsipirkimo) galimybės (paieškos variklyje) nėra. Ar tai ateityje Lietuvoje bus – tikimybė yra, tad tikime, kad ši informacija Jums taip pat gali būti naudinga. Kas pokalbyje buvo akcentuota:

Šią statistiką galite lyginti, išskirti didesnius laikotarpius ir panašiai. Daugiau informacijos: https://developers.google.com/search/blog/2024/09/google-trends-tutorials

  1. Schema.org žymėjimo svarba, kad produktai būtų rodomi „shopping“ dalyje;
  2. Naudojantis „Merchant center“ galimybė greičiau ir efektyviau atnaujinti duomenis apie produktus (likučius, pasikeitusią kainą ir pan.);
  3. Ateityje bus ir papildomų schema.org parametrų, kurie bus įtraukti į Merchant Center – grąžinimai, lojalumas ir panašiai;
  4. Tobulinamos ir ataskaitos apie potencialias klaidas susijusias su žymėjimais ir jų taisymu (kad būtų kaip pasitikrinti).

Pilna tinklalaidė anglų kalba: https://www.youtube.com/watch?v=uYGPMvCqUPU

Google patarimai dėl svetainės greičio optimizavimo

Google išleido naują vaizdo įrašą, kurio tikslas suteikti tam tikrus patarimus dėl galimo greičio optimizavimo. Jie ganėtinai paprasti, bet verta juos kartoti ir kartoti. Trumpai: A) susitvarkyti nukreipimus – palikti tik reikalingus; B) Peržvelgti JavaScript failus (jie dažnai būna tiesiog per dideli ir nereikalingai apkrauti); C) Nuotraukų optimizavimas (formatas, dydis, suspaudimas ir pan.).

Tai jau techninės užduotys, bet verta dėl jų kalbėtis su programuotojais. Informacija anglų kalba, kurią galite dalintis ir su programuotojais: https://www.youtube.com/watch?v=Ts7rPPIFhVg

2022-metų-spalio-mėnesio-Google-atnaujinimai-bei-naujienos-2

Google Search Console mažas patobulinimas

Google Search Console – statistikos sekimo grafoje atsirado mažas patobulinimas. Tai, kad filtrų rezultatai kompiuterinėje versijoje bus rodomi nuolatos (anksčiau slenkant per puslapį, jie likdavo viršuje). Taip pat jie išliks tokie patys keliaujant tarp skirtingų kanalų – Discovery/Search. Na ir atsiranda mygtukas „Reset filters“ kas leis vienu paspaudimu visko atsisakyti. Smagu, kad Google išklauso bendruomenę ir tobulina įrankį.

Google tinklalaidė apie tai ar SEO yra reikalingas, nuo ko reikėtų pradėti ir kaip atpažinti gerą ir blogą SEO agentūrą

Nuorodą prie tinklalaidės prisegsime, o dabar trumpa informacija iš jos, kuri tikime, jog Jums nebus naujiena. Pirmas dalykas, kurį akcentuosime – tai verslas turi turėti apsibrėžęs savo tikslus. Tikslai turi būti pakankamai aiškūs, kad SEO agentūra ar SEO žmogus galėtų suprasti ar jis galės juos patenkinti. Vėlgi verslo tikslai ir SEO tikslai nebūtinai sutampa ir dažniausiu atveju tai yra tik viena iš verslo tikslų dalių, kuomet SEO padeda tai pasiekti. Tad natūralu, kad SEO agentūra turi rūpintis Jūsų verslu, o ne tik SEO rezultatais. Kartais būna ir taip (pas mus lygiai tas pats), kad SEO sprendimus nustumiame į šoną, suprasdami, kad verslo prioritetas yra didesnis, tad SEO sprendimas nebus naudingiausias įmonei.

Keli komentarai kaip atpažinti, jog agentūra bloga: mažai komunikacijos, bendriniai tikslai, neįsigilinimas į verslą. Be to, gera SEO agentūra turi padėti integruoti pasiūlymus, o ne tik teikti rekomendacijas.

Tuo tarpu gerasis pavyzdys būtų: nuoširdūs patarimai, net jeigu jie ir nustumia SEO į šoną, realūs lūkesčiai ir pakankamai aiškūs paaiškinimai prioritetų ką ir kaip daryti. 

Nuoroda į tinklalaidę anglų kalba: https://www.youtube.com/watch?v=l3NeAwzogZo

Atgal

Kontaktai

Telefono nr.: +3706 900 3000

El.p.: enternet@enternet.lt

www.enternet.lt

Mus rasite

Oficialūs google parneriai