2024 metų lapkričio mėnesio Google atnaujinimai bei naujienos
2024 gruodžio 12SEO komandos vadovas – Marius Mirončikas.
Saldžiausia šio mėnesio vyšnia – Google paieškos variklio branduolio atnaujinimas, kuris prasidėjo lapkričio 11 dieną ir turėjo būti užbaigtas kelių savaičių laikotarpyje. Įprastai Google (bet ir kitose įmonėse) šis terminas būna šiek tiek išpūstas, bet net ir jo neužteko. Dabar turime gruodžio pradžią ir atnaujinimas pilnai nėra išleistas. Tad trumpai apie jį ir apie kitas Google naujienas – šiame straipsnyje.
Google lapkričio atnaujinimas (2024)
Tai yra trečias branduolio atnaujinimas šiais metais. Jo tikslas, kaip ir visų jų – pagerinti paieškos kokybę. Tai yra, kad atsidarę paieškos langą – liktumėte patenkinti rezultatu ir gautumėte tai ko ieškojote, o ne tinklapį su daug teksto, kuris iš esmės nesugeba atsakyti į pateiktą užklausą.
Žvelgiant mėnesio perspektyvoje – SEOgrafas rodo itin aktyvų laikotarpį mėnesio pradžioje (iki 11-22). Nors pranešta, kad algoritmas dar nėra pilnai išleistas, bet matome, kad didieji pokyčiai vyko per pirmas 11 dienų. Tuomet turėjome kelių dienų tarpą, vėl kelias dienas didesnį judėjimą ir vėl ramesnį laiką.
Kurie sektoriai judėjo daugiau: sveikatos ir medicinos, e-prekybos, maži tinklaraštininkai, nors pasakyti kažką itin konkrečiai – sunku. Iš bendros apžiūros, atrodo, kad vienu kartu daugiau akcentuojami naujienų portalai, o kitu, jau grįžta prekės, kaip buvo ir anksčiau. Pasigilinti siūlau mūsų SEOgrafo įrankio pagalba: https://enternet.lt/seografas
CHAT GPT paieška susiduria su problemomis
Problemos yra kelios. Pirma, jog užblokavus turinį nuo Chat GPT tinklapyje, tai nereiškia, kad jis nebus naudojamas. Antra, leidus Chat GPT naudoti turinį tinklapyje, taip pat nereiškia, kad jis bus naudojamas. Tad galutiniu atveju, nėra aiškus pasirinkimo kriterijus, kuris kartais leidžia labai nustebti, kodėl cituojamas šitas šaltinis, o ne kitas (dažnai mažiau autoritetingas). Trečia, dažnu atveju Chat GPT renkasi daugiau patenkinti lankytoją ir atsisako abstraktesnių frazių – kaip „galbūt“, „gali būti“, „tikriausiai“, „tikėtina“ ir pan. Tokiu atveju neperteikdamas tikros prasmės ir galimai suklaidindamas lankytoją.
Kaip seksis visą tai spręsti – pamatysime netolimoje ateityje.
Google testuoja viešbučių kitokį atvaizdavimą paieškoje
Jeigu skaitote mūsų straipsnius nuolatos, galite prisiminti, jog rašėme apie papildomus reikalavimus Google ir kitiems mega skaitmeniniams verslams. Jie naujuose reguliavimuose gauna naujų atsakomybių, kurių turi imtis. Viena iš jų, tai kaip paieškos variklis (faktiškai vienvaldis rinkos lyderis), neversti naudotis savo įrankiais, kurie išstumtų kitus rinkos žaidėjus. Tad ankstesnis atvaizdavimas, kuomet žemėlapyje galėjai išsirinkti norimą viešbutį – nyks. Šiuo metu testavimas be žemėlapio bandomas trijose Europos šalyse – Vokietijoje, Belgijoje ir Estijoje. Kokia nauda galutiniam lankytojui? Menka. Tikimasi, kad tai kurs konkurencingesnę aplinką, kuri kurs geresnį produktą lankytojui, kartu atsisakant ir įrankio, kuris kitiems veikia. Šiuo atveju guodžia tai, jog viešbučių pasirinkimų rinkoje stiprių žaidėjų turime pakankamai.
Google teismuose
Google ir Jungtinių Amerikos Valstijų (JAV) Teisingumo Departamentas (TD) bylinėjasi su Google dėl monopolijos atsiradusios rinkoje. TD teigia, kad Google sektoriuje užima daugiau nei 90 % rinkos, o tuo tarpu Google teigia, kad ji užima tik 10 % to. Žinoma, šioje vietoje abi pusės nesutaria kas yra rinka. Google tai išplečia iki visos skaitmeninės reklamos bei pirkėjų ir pardavėjų. Tuo tarpu TD šioje vietoje kalba kaip apie vieną rinką, kuri susideda iš: reklamos serverių/talpyklų (angliškai Ad servers), reklamos mainų portalų (ang. Ad exchange) ir reklamuotojų skelbimų tinklai (ang. Advertiser ad networks). Grubiai TD stengiasi pasakyti, kad Google turi monopoliją toje rinkoje, kurią yra priversti naudotis naujienų leidėjai. Jeigu teismas patvirtins TD metamus kaltinamus tokiu atveju Google turės parduoti dalį savo verslo. Kaip jis gali skilti būtent šioje vietoje – dar nėra aišku.
Gilinantis plačiau, tai TD yra iškėlęs ir didesnę bylą prieš Google dėl rinkos monopolizavimo. Kaltinimai mesti dėl paieškos rinkos. TD netgi prie pasiūlymų Google siūlo parduoti Chrome naršyklę bei Android OS, kas leistų sumažinti dominavimą rinkoje ir taip įneštų į ją daugiau vėjų. Daugiau, tiksliau ir plačiau, anglų kalba, bylos nuoraše:
storage.courtlistener.com PDF nuorašas
Google pateikė aiškesnį suvokimą kaip mato pasikartojantį turinį tinklapyje
Vienoje iš savo laidų Google paskelbė, kaip ji žvelgia į pasikartojantį turinį tinklapyje. Pagrindinė žinia, jog toks turinys neveikia neigiamai tinklapio kokybės. Taip iš to išplaukia tam tikros problemos, tokios kaip: prailgėja nuskaitymo laikas, Google sunku nuspręsti kokį turinį indeksuoti paieškoje ar kaip sekti tokio turinio naudą. Žinoma, šioje vietoje nėra apibrėžta kaip Google mato pasikartojantį turinį. Ar tai mato kaip atskirus puslapius (sprendžiame iš to, kokius ji siūlymus teikia), ar kaip atskiras puslapių dalis. Kaip spręsti tokias problemas, pateikiami trys klasikiniai būdai: canonical žyma, nukreipimai ir puslapių sujungimas.
Didelio aiškumo šioje vietoje nėra, bet jau galime pasakyti, kad tam tikras pasikartojantis turinys nėra toks didelis neigiamas faktorius.
Daugiau informacijos Google laidoje anglų kalba: https://www.youtube.com/watch?v=VQ0CW1fS2Og
Google atnaujino tinklapio reputacijos pažeidimo politiką
Pirmiausia, kas tai per politika? Jeigu tinklapis iš savęs yra patikimas, kaip pavyzdys – universitetas, medicinos portalas, valdžios portalas ar panašiai, tai tam tikri juridiniai vienetai gali sumokėti nemažus pinigus, kad pasinaudotų tuo patikimumu siekiant gauti finansinės naudos. Ta finansinė nauda būtų susijusi su tuo, kad turinys turėtų pasisekimą paieškoje ir generuotų pinigus iš apsilankančio srauto.
Kadangi tai buvo naujovė, Google tai atnaujino supratusi kuriose vietose ji buvo per griežta. Be to, tai vedė ir į tai, kad ji turi nuolat atnaujinti savo įrankius, kurie galėtų atpažinti tokio tipo turinį. Tiek iš techninės pusės, tiek iš turinio pusės.
Svarbiausia, jog yra apibrėžta sąvoka kas yra tinklapio reputacijos pažeidimas. Tai yra praktika, kuomet trečioji šalis to tinklapio autoriteto pagalba siekia naudos paieškos variklyje (Vertimas nėra profesionalus, tad pridedame ir anglišką versiją: Site reputation abuse is the practice of publishing third-party pages on a site in an attempt to abuse search rankings by taking advantage of the host site’s ranking signals.)
Daugiau informacijos apie pasikeitimus, anglų kalba: https://developers.google.com/search/blog/2024/11/site-reputation-abuse
Puikių artėjančių švenčių Jums linki EnterNet kolektyvas!