Susisiekite: +3706 900 3000

2024 metų kovo mėnesio Google atnaujinimai bei naujienos

2024 balandžio 15 kovo men google atnaujinimai enternet

SEO komandos vadovas – Marius Mirončikas

Kovo mėnuo – stiprus. Turime kelis Google oficialius atnaujinimus. Abu jie pakankamai dideli ir vienas su kitu persipynę. Vienas iš jų – orientuotas į šlamštinį turinį (spam update), o kitas – Google branduolio atnaujinimas, kuris keičia kelias svarbias vertinimo sistemas, bet iš esmės jie labai susiję ir nutaikyti į tai, kad ieškantysis gautų gerus rezultatus.

 

Spam arba kitaip turinio, kuris yra šlamštas, atnaujinimas

Visų pirma turėtumėte suprasti, kodėl buvo paminėtas žodis „stiprus“. Pirmiausia, dėl to, jog Google nusitaikė 40% (!!!) sumažinti paieškos rezultatų, kurie yra mažos vertės arba neoriginalūs (perfrazuoti ar pan.). Oficialiame pranešime paminėti keli momentai į ką Google nusitaikė: 1) Automatiškai generuotas arba nurinktas turinys (vogtas), kuris kurtas dėl paieškos variklių; 2) Tinklapiai, kurie naudojasi savo reputacija ir ją parduoda įvairioms formom (straipsniai, nuorodas ar kita) dėl SEO naudos; 3) Pasibaigę domenai ir jų išnaudojimas.

Netrukus po atnaujinimo paleidimo atsirado pranešimai, kuomet didžiulės svetainės dingo iš paieškos. Dauguma jų pašalintos rankiniu būdu, na, o turinys didžiąja dalimi buvo orientuotas į paieškos variklius, siekiant pritraukti kuo daugiau žmonių, na o jie konvertuotųsi į pinigus žvelgiant reklamą. Kitos svetainės siekė ir milijoninį srautą per mėnesį. Tikėtina, turėjo ir savo darbuotojus, bet per vieną akimirką jie dingo iš Google paieškos sistemos. Pačios svetainės tikrai nebuvo išvaizdžios, bet daugiau per tam tikrą turinio pjūvį bandė pritraukti kuo daugiau žmonių. Taip Google parodė, kad į šią vietą žiūri itin rimtai.

 

google atnaujinimai darbas kompiuteriu 2024 enternet

 

Reikėtų akcentuoti, kad tai tik dalis pokyčio. Kaip pavyzdys minėjome tinklapius, kurie naudojasi savo reputacija. Kaip pavyzdys – stiprus universiteto tinklapis, patalpintų turinį apie kriptovaliutas. Tikėtina tai jam leistų turėti konkurencinį pranašumą dėl savo teigiamos reputacijos ir taip turėti pakankamai stiprias pozicijas. Google šią problemą mato ir bandys spręsti. Tai yra, jeigu pats tinklapis nėra per daug susijęs su ta tema ir išvis su komercine veikla, tai tokiu atveju tokį turinį palaikytų šlamštu. Šiuo metu yra duotas terminas – gegužės 5 diena su siekiu tinklapių savininkams tokius dalykus susitvarkyti. Lietuvos rinkoje tokių dalykų matome mažiau, bet užsienio portaluose, kuomet kova vyksta labai akyliai, galima pamatyti, kad verslai sugeba suvilioti aukštos reputacijos tinklapius patalpinti turinį, kuris yra visiškai ne į temą. Na arba gauti papildomas nuorodas, kurios visiškai pritemptos prie reklamuojamo objekto.

Kita atnaujinimo dalis – pasibaigę domenai ir jų naudojimas. Schema buvo tokia: internete dėl vienokių ar kitokių priežasčių žmonės neprasitęsia domenų. Vieni mažesni, nežinomi, bet gali pasitaikyti ir labai stiprių. Atsiradus tokiam, faktas, kad jis turės ir savo reputaciją internete, gal ir srautą, bet kartu ir potencialą būti sėkmingam su tam tikrais raktiniais žodžiais. Tad žmonės tokius domenus medžiodavo. Google nuo šiol į šią vietą žiūrės griežčiau ir laikys šlamštu tuos puslapius, kurie bandys tokiu būdu gauti SEO naudos.

Daugiau apie tai ką Google laiko šlamštu (spam) anglų kalba: https://developers.google.com/search/docs/essentials/spam-policies

Google branduolio atnaujinimas

Svarbiausias momentas, kurį nori akcentuoti Google, paieškoje neturi būti puslapių, kurie nesukuria vertės. Tai yra tokių, kuriuos atsidarę nerandate informacijos ir vėl grįžtate į paiešką. Tad šis algoritmo atnaujinimas ir yra su tuo susijęs. Ką apie šį algoritmo atnaujinimą sužinojome naujo?

–         Google pripažino, kad didžiausia dalis signalų yra puslapio lygiu. Tuo pačiu pripažįstant, kad dalis signalų yra ir tinklapio lygiu;

–         Google taip pat paminėjo, kad šalinimas nenaudingo turinio iš tinklapio, gali pagerinti kitų puslapių pozicijas;

Bendrai tai sistemų atnaujinimas, kurių tikslas geriau suprasti turinį. Tai yra – ar jis naudingas, ar sukuria vertę ar yra pilnavertis. Tad tikėtina, jog galėjo prisidėti ir daugiau vertinimo kriterijų, o tam tikrų vertė galėjo sumažėti ar iš vis išnykti.

Google apie nuorodas

Jau anksčiau Google (Gary Illyes) buvo paminėjęs, kad nuorodos nebėra toks svarbus signalas kaip buvo anksčiau. Paminėdamas, kad tai net nebėra TOP 3 vertinimo signalas. Dabar žengtas dar vienas žingsnis, kuomet dokumentacijoje apie nuorodas vienas sakinys buvo pakeistas. Ankstesnė formuluotė:

Google uses links as an important factor in determining the relevancy of web pages.“ (Lietuviškas vertimas: Google naudoja nuorodas kaip svarbų vertinimo faktorių, nustatant tinklapio aktualumą).

google atnaujinimai ir naujienos 2024 enternet

 

Dabartinė:

Google uses links as a factor in determining the relevancy of web pages.“ (Google naudoja nuorodas kaip vertinimo faktorių, nustatant tinklapio aktualumą).

Panašu, kad ankstesnis nuorodų naudojimas, kuris leido nustatyti, kuris tinklapis lankytojui gali būti aktualesnis, dabar tapo ant tiek iškreiptas, kad sujaukia paieškos rinką neigiama prasme. Tai yra ieškantysis nebegauna geriausio turinio, kurį jis gali gauti. Dėl tos priežasties nuorodų reikšmė mažinama ir ieškomos kitos alternatyvos. Mūsų spėjimas: A/B testai, grįžimo į paiešką statistika, laikas tinklapyje, poslinkis tinklapyje, šios statistikos lyginimas su konkurentais ir panašiai. Tai yra – tinklapiai tarpusavyje konkuruoja kas labiau įtrauks lankytoją ir atsakys geriausiai į pateiktą užklausą. Dėl tos priežasties privaloma į turinį žvelgti itin rimtai.

Visą tai dar sykį patvirtina ir šviežias John Mueler reddit platformoje komentaras (balanždio pradžia). Jis komentuodamas lankytojo situaciją ir akcentuodamas, kad jis šioje vietoje nesikoncentruotų į nuorodas ir trečiųjų šalių įrankius, nes tai neduos jokios naudos tinklapio gerumui. Tad iš to galime daryti išvadą, kad Google nori, jog tinklapio savininkai labiausiai koncentruotųsi į tinklapio gerumą, o ne kitus parametrus, kurie parodo, jog jis geras.

 

Apibendrinimas

Šie visi atnaujinimai veda prie paprasto tikslo. Žmogus, kuris ieško paieškoje – turi gauti geriausią atsakymą. Jeigu taip nėra – paieškos variklis netinkamai veikia. Iššūkiai su kuriais Google susiduria: 1) iškreiptas nuorodų pasaulis, kuris tapo verslo platforma, o ne realiomis rekomendacijomis 2) Tinklapiuose turinys konstruojamas iš Google perspektyvos, o ne iš naudotojų 3) atsirado daugybę portalų, kurie naudojasi Google paieškos vartais, siekdami finansinės naudos nesukurdami jokios pridėtinės vertės arba sukurdami jos itin mažai, bet naudodamiesi Google trūkumais. Kaip Google pavyks su šiais iššūkiais susidoroti – pamatysime netolimoje ateityje. Na, o mes džiaugiamės, nes visa tai pilnai sutampa su EnterNet SEO filosofija.

Daugiau Enternet straipsnių apie Google atnaujinimus ir naujienas rasite blogas skiltyje.

Atgal

Kontaktai

Telefono nr.: +3706 900 3000

El.p.: enternet@enternet.lt

www.enternet.lt

Mus rasite

Oficialūs google parneriai