Susisiekite: +3706 900 3000

Kaip atsigauti po Mobile-Friendly atnaujinimo?

2015 rugpjūčio 26

Šiame straipsnyje pasidalinsime informacija, kaip Google algoritmo atnaujinimas, vadinamas Mobile-Friendly (liet. pritaikymas naršyti mobiliaisiais įrenginiais), veikia tinklalapius, pateiksime išvadas bei patarimus, kaip atkurti, pagerinti ir paspartinti tinklalapio veikimą mobiliuosiuose įrenginiuose.

Kas yra Mobile-Friendly atnaujinimas?

Google išleistas Mobile-Friendly paieškos algoritmo atnaujinimas (kartais dar vadinamas Mobilegeddon’u) jau nėra naujiena. Apie jį Google oficialiai pranešė 2015 metų vasario pabaigoje, o visavertiškai funkcionuojantis atnaujinimas buvo išleistas balandžio 21 dieną. Mobile-Friendly algoritmo atnaujinimas sukėlė didžiulių permainų internetinės rinkodaros srityje. Staiga tinklalapiai, kuriuose buvo didelis mobiliuosius įrenginius naudojančių lankytojų srautas, ėmė justi neigiamas pasekmes. SEO paslaugos bei jų suteikiama nauda taip pat pakito, nes Google paieška buvo atskirta į dvi dalis: mobilią (mobile) ir tradicinę kompiuterinę (desktop) paieškas, o tinklalapių pozicijos jose ėmė labai skirtis.

Toms internetinėms svetainėms, kurios yra pritaikytos naršyti mobiliaisiais įrenginiais, algoritmo atnaujinimas yra tolima praeitis. Tačiau yra dar gana daug tinklalapių, kurie neatitinka Mobile-Friendly reikalavimų ir kasdien nuo to kenčia, nes jaučia mobiliuosius įrenginius naudojančių lankytojų srauto sumažėjimą.

Jei vis dar negalite atsigauti po patirto šoko dėl mobiliųjų įrenginių algoritmo atnaujinimo, šis straipsnis kaip tik Jums.

Taigi, kokių veiksmų imtis, jei Jūsų tinklalapis nukentėjo nuo Mobile-Friendly atnaujinimo?

Visų pirma – nepanikuokite
Kodėl neverta panikuoti? Tai, kad tinklalapis nukentėjo nuo šio atnaujinimo bei prarado mobiliaisiais įrenginiais naršančių lankytojų srautą, reiškia tai, kad šiuo metu jis neatitinka Google keliamų reikalavimų ir dėl to prarado pozicijas Google paieškoje. Tačiau tai gali būti lengvai pataisoma ir vėliau jokios papildomos sankcijos ar pozicijų apribojimai jam nebus taikomi.

Yra keletas etapų, kuriuos atlikus bus galima pašalinti Mobile-Friendly atnaujinimo sukeltas problemas.

Atlikite analizę
Pradedant tinklalapio atstatymo darbus labai naudinga tiksliai žinoti, kaip dažnai jame lankomasi iš skirtingų įrenginių bei kaip tinklalapis juose funkcionuoja. Toliau pateikiami patarimai, kaip šiuos duomenis rasti.

Peržiūrėkite tinklalapio lankomumo statistiką
Greičiausias būdas sužinoti Mobile-Friendly atnaujinimo poveikį – pasitikrinti Google Analytics programa. Jei apytiksliai šių metų balandžio mėnesio 21 dieną, ar šiek tiek vėliau, apsilankymų Jūsų svetainėje skaičius sumažėjo, tuomet Jūs tikrai nukentėjote. Jei esminio pokyčio nesimato, greičiausiai tinklalapiui nebuvo pritaikyti jokie pozicijų apribojimai.

Palyginkite mobiliuosius srautus su kompiuterių srautu
Dar vienas naudingas patarimas – stebėti lankytojų, kurie naudojasi mobiliaisiais įrenginiais, skaičių. Šią informaciją taip pat galite sužinoti pasinaudoję Google Analytics programos parinktimi:

Audience → Mobile → Overview

Lentelėje matysite kiek lankytojų (procentais) apsilanko svetainėje, naudodamiesi mobiliaisiais įrenginiais, planšetiniais bei standartiniais kompiuteriais. Matydami statistiką galėsite įvertinti, kokią lankytojų dalį jie sudaro.

Analizuokite ir testuokite atskirus tinklalapio puslapius
Įsitikinkite, kad tikrinate konkretaus puslapio, o ne visos svetainės techninius duomenis. Bendra tinklalapio informacija apie lankytojų srautus nesuteiks Jums tikslių žinių apie mobiliųjų įrenginių algoritmo atnaujinimo poveikį.

Kodėl ne? Todėl, kad mobiliųjų įrenginių atnaujinimas paveikė ne visą svetainę, o konkrečių puslapių poziciją natūralioje Google paieškoje. Priešingai nei įprasti algoritmo atnaujinimai (Google Penguin ar Panda), kurių metu pozicijas paieškos sistemoje gali prarasti visas tinklalapis. Mobile-Friendly atnaujinimas paveikia tik konkrečius vidinius puslapius, kurie nėra pritaikyti naršyti mobiliaisiais įrenginiais.

Pritaikymo mobiliesiems įrenginiams testo atlikimas
Naudojant Google Mobile-Friendly Test tool labai patogu analizuoti atskirus tinklalapio puslapius. Čia galima pamatyti kaip tinklalapis yra matomas standartiniuose mobiliuosiuose įrenginiuose bei kokios klaidos aptiktos tinklalapyje.

Tačiau, jei norite matyti viso tinklalapio informaciją, patogiausia naudoti Google Webmaster Tools – tai pats geriausias būdas gauti visą informaciją apie tinklalapio situaciją.

Prisijungę prie Webmaster Tools pasirinkite:

 

Search Traffic → Mobile Usability

Tokiu būdu matysite iš karto visų vidinių puslapių informaciją.

Kas po to? Nepakanka vien sužinoti skaičių puslapių, kurie neatitinka reikalavimų. Reikia konkrečiai nustatyti, kurie puslapiai ir kodėl yra netinkami naršyti mobiliaisiais įrenginiais. Gali būti, kad reikalavimų neatitiko tik kategorijos, produktų, blogo ar kitos rūšies puslapiai ir pakeitimus reikia daryti tik juose.

Atlikite korekcijas
Tik turėdami duomenis galėsite objektyviai įvertinti, ką ir kur reikia tvarkyti.

Tada galėsite imtis ir papildomų korekcijų. Tikslios problemos bus iškart matomos. Pavyzdžiui, jei tik dalis Jūsų svetainės puslapių prastai funkcionuoja naršant mobiliaisiais įrenginiais, tai gali reikšti, kad pakaks kelių smulkių pakeitimų Turinio Valdymo Sistemoje.
Kita vertus, jei turite problemų visoje svetainėje, gali tekti priimti ir drastiškus sprendimus, pavyzdžiui, perprogramuoti ar visiškai pakeisti bendrą svetainės dizainą.
! Keisti svetainės dizainą gali būti rizikinga, todėl imdamiesi šių veiksmų turite gerai viską apgalvoti ir numatyti ne tik informacijos išdėstymą, bet ir svetainės funkcionalumą bei atnaujintą struktūrą !

Apibendrinimas
Palyginus su Google Penguin ar Panda algoritmų nuobaudomis, Mobile-Friendly algoritmo neatitikimai yra gana lengvai sutvarkomi.

Google programos Jums padės konkrečiai nustatyti, kurie puslapiai prarado efektyvumą ir kaip šią problemą pašalinti. Žinoma, kad tinklalapis būtų kokybiškai pritaikytas naršyti mobiliaisiais įrenginiais, gali prireikti ir kompetetingo programuotojo bei dizainerio pagalbos.

Paskutinis patarimas – net ir atlikę reikiamas korekcijas, stebėkite lankytojų srautus. Svetainė yra kintantis objektas, todėl nuolat turite analizuoti, identifikuoti ir reaguoti į pokyčius internetinėje erdvėje.

Atgal

Kontaktai

Telefono nr.: +3706 900 3000

El.p.: enternet@enternet.lt

www.enternet.lt

Mus rasite

Oficialūs google parneriai